1

Onderwerp: Hoelang kan je een taart in de vriezer bewaren?

Het lijkt me dat je dit niet maanden moet doen ivm het droogvriezen van het cake.

Maar hoelang kan het wel ongeveer?

Ps mijn zoekfunctie doet het vandaag niet :(

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

2 Laatst bewerkt door Carin (08-04-2008 14:04)

Re: Hoelang kan je een taart in de vriezer bewaren?

Als je hem in een plastic zak doet schijnt het 3 maanden te kunnen. Maar zolang liggen ze er bij mij niet hoor. Maar ik heb ze weleend een maand liggen en dan zijn ze nog helemaal prima!

Ik bedoel trouwens een gevulde en beklede taart.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Carin schreef:

Als je hem in een plastic zak doet schijnt het 3 maanden te kunnen.

Ah, dat opent perspectieven!
Geweldige timing trouwens dit topic, want dat moest ik nog even weten.
Want, maandag 14 april ga ik een workshop topsy turvy volgen bij Wendy en maandag 14 juli word ik 30 (oei oei mijlpaal). Dat is precies 3 maanden.
Dus dacht ik 'dan heb ik vast gelijk een supermooie verjaardagstaart!' :)

En het scheelt veel werk rond die tijd, want ik heb vast wel meer voor te bereiden voor dat kroonjaar.

Groetjes, Marielle

4

Ik wil binnenkort even 1 maken. Die moet dan 3 of 5 weken liggen maar dit kan dus makelijk begrijp ik.

Ik heb er ook 1 gedecoreerd inliggen maar ook al aan 12 stukken :lol: Hij was voor Hessel. Gluttenvrij dus gelijk in stukjes zodat hij ook een taartje kan mee eten met verjaardag. Dit dus niet maanden doen?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Het schijnt wel met meerdere factoren te maken te hebben: hoe diep vriest je vriezer, hoe snel vriest-ie en hoe vaak gaat de deur open.
Zelf houd ik het op een week of 4 maximaal, maar ik heb ook vaker 3 maanden (tot wel een jaar :S) gehoord...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag