1

Onderwerp: oreo koekjes

Even een vraag.... Bij recepten kwam ik er niet helemaal uit.

Een taart vullen met oreo koekjes, welke gebruik je dan precies ? Als ik het goed heb zijn er 2 soorten ?

1 pak vermengen met 1 blikje stijf geklopte slagroom en dat als vulling gebruiken en dan chocolade ganache eroverheen ?

Ik heb nl een collega die wil taarten van mij en het liefste 1 die ik ooit nog eens zou willen maken, dus alle optie's zijn open !!

2

Re: oreo koekjes

Ik verkruimel de oreo koekjes altijd en gooi dat dan bovenop een laag botercreme. Wel de oorspronkelijke koekjes, dus de donkere met cremevulling

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Iedereen zal het wel weer anders doen, maar ik verkruimel de oreokoekjes (chocolate creme) vlak voor het vullen door de al gemaakte botercreme (van de webshopmix gemaakt) en mix die er dan nog even met de mixer doorheen; dan mengt de creme van de koekjes zich zo lekker met de botercreme,mmmmmmmmm!
(niet zo lang mixen dat je geen koekjes meer ziet hoor :))

4

Ik doe het op bijna dezelfde manier als Hilde, maar in plaats van de stukjes Oreo door de cr

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Ik denk trouwens dat ze in slagroom enigzins 'soppig' zullen worden, wat mij niet lekker lijkt :lol:
Ik heb het alleen nooit uitgeprobeerd, dus misschien valt het wel mee.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

ok duidelijk door de botercrememix heen. ook een goed idee.

maar nu dan nog de vraag, 1 of 2 lagen of in combi met een andere laag ?

7

Twee lagen is natuurlijk wel erg lekker, maar wel machtig. Wellicht 1 laag lemoncurd of kersenjam of 4 vruchtenjam of........ erbij.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

Sir Kneighf schreef:

Ik denk trouwens dat ze in slagroom enigzins 'soppig' zullen worden, wat mij niet lekker lijkt :lol:

ja dat denk ik dus ook lijkt me echt niet lekker ook met de andere koekjes die ze hier gebruiken. Ik zou dan liever nogatientjes erin doen of stukjes noot.

Even OT er zijn ook oreos omringt met chocolade.......... die zijn leeeeeeeeekker....

Ik heb het zowel met slagroom als met botercreme (van de shop) gemaakt en wij vinden hem het lekkerst gespateld door de botercreme..........mmmmm samen met een laagje chocolademousse........en jam...mmmmmmmmmmmmm
Succes!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

10

ik zit te denken aan een laagje sinasappeljam (als dat te vinden is) en dan een laagbotercrememix met oerokoekjes en afgesmeerd met chocolade ganache.

dat gaat het zo ongeveer worden

11

Zouden Oreokoekjesvulling ook lekker zijn in combinatie met de citroenkwark mousse?

12

Dazwa84 schreef:

Zouden Oreokoekjesvulling ook lekker zijn in combinatie met de citroenkwark mousse?

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar chocolade met een citroensmaak trekt mij niet moet ik zeggen.

Groetjes, Sylvia

13

Lijkt me inderdaad erg bah........  ik denk gewoon aan 'n oreokoekje met wat citroen druppels erop, nee.......... wel met mocca of chocolade of hazelnoot of caramel

14

Neeltje schreef:

Lijkt me inderdaad erg bah........  ik denk gewoon aan 'n oreokoekje met wat citroen druppels erop, nee.......... wel met mocca of chocolade of hazelnoot of caramel

Hier ben ik het mee eens, het lijkt me met de original Oreo's helemaal niet lekker.
Met de Golden variant zou het wel een goede combinatie zijn, maar volgens mij zijn die (nog) niet in Nederland verkrijgbaar.
Ik heb pas nog een chocoladetaart met Oreo-botercr

15

Marleen schreef:

ik zit te denken aan een laagje sinasappeljam (als dat te vinden is)

Marmelade, vind je ook bij de potjes jam in de supermarkt. Is zoet met een vleugje bitter erin.

16

en chocola en sinaasappel is een klassieke combi!

Andrea

17

Sir Kneighf schreef:
Neeltje schreef:

Hier ben ik het mee eens, het lijkt me met de original Oreo's helemaal niet lekker.
Met de Golden variant zou het wel een goede combinatie zijn, maar volgens mij zijn die (nog) niet in Nederland verkrijgbaar.
Ik heb pas nog een chocoladetaart met Oreo-botercr

18

Sir Kneighf schreef:

nee hoor wordt niet soppig.ik heb laatst oreo cookies verkruimeld en ze daarna gemengd met stijf geklopte slagroom,smaakte prima!

groetjes mariska

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren