1

Onderwerp: m'n strik zakte in elkaar

had van marsepein voor het eerst een strik gemaakt.
Heb er volgens mij wel voldoende tylose doorheen gedaan en het echt wel ruim een dag laten rusten voor ik het bewerkte en toch zakte het flink in elkaar.. iemand tips wat ik de volgende keer beter kan doen? Want ik vond het wel heel erg leuk en mooi.

2

Re: m'n strik zakte in elkaar

Heb je je strik wel laten drogen met een vulling in de lussen? marsepein met tylose is wel steviger en droogt harder op, maar je moet in het droogproces wel de lussen nog even stutten met bijv. een stuk opgerold keukenpapier.

3

ik had laatst mijn lussen hangend om een pvcbuisje laten drogen. dat werkt perfect. ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

mmm dat had ik niet... :think: ... volgende keer weer proberen :D want vind hem wel superleuk

5

Als je de lussen op hun zijkant legt hoef je ze niet te vullen en niet op te hangen tijdens het drogen :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

*grinnik* Wat voor strik bedoel je, Alexia? een 'gewone strik' (zoals je bijv. in je schoenveters maakt) of een kadostrik?

Ik interpreteerde je vraag als een 'gewone' strik, vandaar de tip om er keukenpapier in te doen.

Als het om een cadeaustrik gaat, dan is Carin's tip om ze op hun zijkant te drogen te leggen de juiste:
http://www.duizendeneentaarten.nl/index_bestanden/Page2675.htm.

Succes!

7

ja die kadostrik dus...

maar ik had ze op hun zijkant te drogen gelegd.. volgens de how to van tartacadabra... :(

8

Ik had em ook gemaakt (de taartstrik) alleen had geen tylose dus met puur marsepein gedaan...naja, hij was niet heel erg mooi want natuurlijk ingezakt! :(

Maar met tylose wil het dus ook niet altiid zie ik hier wel...

9

kwebbeltje schreef:

ik had laatst mijn lussen hangend om een pvcbuisje laten drogen. dat werkt perfect. ;)

Ow dat is wel een goede, als ik ze op hun kant te drogen leg, gaan ze altijd schuin.
Volgende keer de pvc buis proberen, als het goed is komt mijn lintenroller deze week binnen!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com