1

Onderwerp: chocolade sheets

Ik heb net mn chocolade sheets binnen. Zien er super uit.
Maar....ik heb en vraagje erover en misschien kan iemand me op weg helpen. Ik wil een mooie rand er van maken om een chocolade taart. Smeer ik nou de sheets in en doe ik die meteen om de taart? Lijkt mij eigenlijk wel want dan koelt het om de taart af maar ik begin te twijfelen....

2

Re: chocolade sheets

Hoi Petra,
Ik heb nu 2 taarten met de sheets gemaakt en ik had tips van Juliana gekregen. En die heb ik opgevolgd: sheets insmeren met gesmolten chocola. Even laten liggen want anders druipt het eraf. Na een paar minuutjes tegen de taart aanplakken en dan minimaal 20 minuten in de koelkast laten uitharden. Ik haal zelf pas na minimaal een half uur het plastic eraf en dat gaat helemaal goed.

Groet, Jolanda

3

Ok, dat gaan we dan proberen! Ik zag jou taart net in de parade! Mooi hoor!
Moet ik de taart nog ergens mee insmeren? Ben weer te hebberig geweest en diverse sheets gekocht omdat ik het er zo gezellig uit vond zien :lol:

4

Dat had ik dus ook !!! Ik heb het nu twee keer gebruikt op een taart die was voorzien van een chocoladeganachelaag. Ik denk, dat je het ook zo op de botercreme of marsepein/fondant zou kunnen doen of op cake/biscuit, want gesmolten chocola blijft denk ik altijd wel voldoende plakken. Succes ermee en ik zie het resultaat wel verschijnen!

Groet, Jolanda

5

De ganache staat af te koelen....
Chocoladebiscuit sober gevuld, dun laagje jam en op de 2e laag botercreme met cappucino smaak en daarbovenop verse aardbeien.
Ik denk dat ik m afmaak als de kleine lekker in bed ligt want de ganache gaat wel erg hard met hem in de buurt! Zn toetje sla ik maar over vandaag!!