Onderwerp: garneren met eiwitglazuur

ik wou graag een taart garneren met eiwitglazuur (zoals in "feestelijke taarten" van Joanna Farrow voor degene die dit boek hebben).
Het zou een stapeltaart worden van 25 cm en 15 cm. Hoeveel eiwitglazuur heb ik dan nodig en hoe begin ik hier best aan?
Waarmee kan ik de taarten best vullen als ik geen rijke vruchtentaart maak, maar gewone biscuit?

bedankt Inge uit Belgi

2

Re: garneren met eiwitglazuur

Bedoel je dat je de hele taart wilt bedekken met royal icing? Daar heb ik geen ervaring mee. Bedoel je dat je versieringen wilt aanbrengen op een met fondant of marsepein beklede taart, dan zou je
HIER eens kunnen kijken, daar staat een voorbeeld van zo'n taart inclusief aanwijzingen en hoeveelheden. Moet je maar even iets extra's nemen voor het extra taartje.

Als je inspiratie wilt hebben voor vullingen:

HIER vind je allerlei lekkere vullingrecepten en HIER vind je een overzicht van lekkere combinaties.

Succes!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

ik zou inderdaad de hele taart willen insmeren

4

Dan zou ik toch zeker icing aanmaken met 1 kilo poedersuiker. Je moet de taart in verschillende lagen insmeren met een tussendroogtijd en hij zal niet te lopend zijn , misschien ook nog wat decoraties in icing ?

Hoeveel eiwitten heb ik dan nodig voor 1 kg?

6

[quote=Inge uit Belgi

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Ik weet nog niet goed wat ik ertussen zal doen; heb nog niet veel ervaring; gebruik meestal banketbakkersroom (onder fondant efgesmeerd met boterroom).
Iemand een veilig (en lekker), niet te moeilijk voorstel?