1

Onderwerp: Royal blue kleur van Wilton

Hallo,
Ik heb de kleur nodig die op de deksel staat van royal blue van wilton. Nu heb ik die kleur en er heel veel van gebruikt maar, het blijft toch een paar tinten lichter.Wie weet hoe ik kolbald blauw krijg?

Dedankt alvasr voor de hulp
Gr Gurdie

Taartie La Mama

2

Re: Royal blue kleur van Wilton

Een beetje zwart erbij wil nog wel eens helpen, niet te veel meteen, met kleine stukjes beginnen. Dan wordt het vanzelf donkerder. :Y

3

Ik zou nog even niets doen en het 2 dagen laten liggen, het kleurt namelijk nog wat door, als je marsepein hebt gebruikt (fondant kleurt helaas niet door).
Ik heb Royal Blue van Wilton ook en bij mij wordt het in marsepein wel altijd de goede kleur, maar pas na minimaal 24 uur.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Carin schreef:

Ik zou nog even niets doen en het 2 dagen laten liggen, het kleurt namelijk nog wat door, als je marsepein hebt gebruikt (fondant kleurt helaas niet door).

Fondant (ook mmf) kleurt bij mij na een dagje laten rusten nog zichtbaar door hoor ;)
Bij zwart niet genoeg, maar blauw (zoals de Royal Blue) en rood wel.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Bij mij kleurt fondant ook nog een paar tinten meer als ik het een dagje laat rusten. Heb zo al meer zin om taart te maken, toch maar weer eens wat in elkaar flansen hoor!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Vreemd... bij mij kleurt fondant niet door... misschien ligt het aan welk merk/type fondant je gebruikt?

Groetjes, Carin

7

Bij mij kleuren alle soorten die ik gebruik nog verder; RegalIce, zelfgemaakte mmf en de marshmallowfondant van een online shop (Trend-nogiets, ben de naam van de winkel vergeten :S ).

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

8

Misschien ligt het dan aan het merk kleurstof?

[edit]Ow sorry.. het merk staat in de topictitel :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Ik gebruik bijna altijd die mmf van trenddecor (zo heet die shop ;)), en heel soms regalice van de hebshop.
Ik blijf het vreemd vinden hoor :). Misschien schaf ik mij beter een brilletje aan om volgende keer als ik fondant kleur beter te kunnen zien wat het reaultaat is :lol:

Groetjes, Carin

10

Hoi, bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik heb fondant gebruikt,zal ik er dat nog wat marselein bij doen dan?

Gr Gurdie

Taartie La Mama

11

gurdie schreef:

Hoi, bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik heb fondant gebruikt,zal ik er dat nog wat marselein bij doen dan?

Gr Gurdie

Ik denk dat de kleur dan juist nog lichter wordt. Wat voor fondant heb je gebruikt? Ik gebruik altijd pettinice of icecraft en als ik het even laat rusten wordt de kleur inderdaad donkerder.

12

marsepein wordt groenig blauw bij het kleuren. Dus ik zou er geen marsepein bij doen.

13

Nee hoor, gewoon even laten rusten. Bij mij wordt het dan ook mooi met de royal blue

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU