1

Onderwerp: veel vragen

Hoi Hoi!

Net begonnen, dus nog een hoop vragen.
ik heb net een biscuitdeeg gemaakt en gebakken, die is best netjes geworden! maar aan de bovenkant een beetje boller, dus niet glad, kan ik hem wel zo bekleden?

en de vulling, ik wilde botercreme met aardbijen jam doen.. moet ik dan nog ergens op letten?

Verder nog een vraagje heb de fondant gekleurd met kleurstof van de toko, ik had best veel nodig om hem een beetje groen te krijgen, maar nu is hij erg plakkerig! heb al een beetje poedersuiker bijgedaan en nu ik de koelkast gelegd... zijn er meer tips?

pff valt niet mee! Maar hoop dat het resultaat er mag zijn! =D

Oja hoe krijg ik een foto op de site, wilde namelijk een foto van mijn koekjes neerzetten, maar dit lukt me niet!

Re: veel vragen

hoi lekkerbek,
welkom hier en ik zal proberen je op weg te helpen.
eerst het boole stuk, die snij ik eraf en dan keer ik het kapsel om dus de onderkant wordt de bovenkant van je biscuit, dit isnl recht.

de vulling van jam is nat dus een dijkje maken van botercreme (dat is een randje spuiten of met een mesje vlak bij de rand van je biscuit) dit voorkomt het eruit lopen en daardopor smelten van je marsepein.

plakkerijge marsepein komt inderdaad door veel vloeistof, je kan er nog wat poedersuiker bij doen maar gewoon even laten liggen rusten helpt ook wel iets.

de bovenste topic (foto) staat precies hoe je de foto kan plaatsen , je moet wel al ergens de foto op internet hebben staan zoals bv mijn albums.

succes en bij vragen hoor ik het wel

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

3

Volgens mij moet je hem niet in de koelkast leggen want dan kan het nog meer vocht aantrekken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Oke bedankt voor de tips!
Ik ga er vandaag weer mee aan de slag! Ik zal jullie het resultaat laten zien!