1

Onderwerp: barbietaart

hoi
Ik weet niet of ik mijn vraag hier moet stellen
maar ok
ik wil een barbietaart maken ,nu is mijn vraag wat hey makkelijkst is
met een tulband de jurk maken of met zo'n speciale mal die je kunt kopen wie heefy er ervaring mee?
groetjes Sheila

2

Re: barbietaart

Ik heb een Ikeakommetje  gebruikt en dat ging heel erg goed :Y

Groetjes Marlies.

3

wat voor kommetje van de ikea??

4

Zo'n wondermold (zo heet ie officieel, de barbierokvorm) van Wilton is erg prettig in gebruik, maar als je iets eenmaligs gaat maken is ie misschien wat aan de dure kant.

Een tulbandvorm gebruiken kan ook, Inge heeft hier een heel duidelijke how to van gemaakt. Het nadeel is dat het soms wat moeite kost om de rok mooi glad en precies op de goede hoogte te krijgen. Vaak heeft een barbie net wat langere benen en begint de jurk dus lager dan haar middel. De wondermold werkt met een prikpopje waardoor je daar nooit last van hebt. Overigens kun je die popjes ook los kopen. Maar goedkoper is een barbie van een euro te kopen en de benen eraf te slopen....En nog iets bovenop of onder de tulband te zetten.

Groetjes en succes!

Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

IS HET WEL TE DOEN VOOR EEN BEGINNER?
OF MOET JE ER WEL DE NODIGE ERVARING VOOR HEBBEN??
GROETJES sHEILA

6

Gewoon proberen...en als je er nou echt helemaal hopeloos van wordt, kun je altijd nog een workshop volgen ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

7

Ik heb de Blanda bol gebruikt van 20 cm van Ikea :Y

Groetjes Marlies.

Heeft iemand een foto van een ikea bol voor een barbietaart?

9

Ik weet niet waar je woont, maar de molen in Rotterdam verhuurt de wondermold. Wellicht andere molens/winkels ook wel....

Never give up on things that make you smile......