1

Onderwerp: steentjes relief op zijkant taart

Ha ik heb weer een vraag!

Ik wil steentjes motief aan de zijkant van mijn taart, en ik heb zo'n groen reliefmatje van de webshop.
Zou het lukken om die tegen de zijkanten van een met marsepein beklede taart te drukken en er dan acceptabel relief in te krijgen??? Dus in al een hele beklede taart.

Wie heeft dit wel al eens gedaan? Misschien???
Ik wacht af...
Andere optie is natuurlijk de bovenkant en de zijkanten apart te bekleden, maar eerste optie lijkt me handiger en mooier... als dat lukt tenminste....

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: steentjes relief op zijkant taart

hoi lilo,
als je hem aan de andere kant met een smoother tegen houd zou het moeten lukken. we hebben het zo ook op de kasteel workshop gedaan.
Zorg dat je botercreme goed strak er tegen aanzit en flink doorgekoeld is, dan duw je de marsepein niet naar "binnen"
een tip via Inge gehoord: als er een rechte rand aan het impressie matje zit,snij die er even af dan loopt het motief mooier door.

ps ik heb een link naar die juwelen mold in mijn topic  van colette peters gezet.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Geweldig, dank je wel Ria! Ik ga het gewoon proberen en waarschijnlijk ook een stuk van mijn matje afsnijden... ooooooh....

Je link had ik al gezien, die juwelen mold is dus ook nog vrij prijzig... maar ja dan heb je ook wat!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Hoi Lilo.

Als je het niet mooi genoeg krijgt omdat het aandrukken tegen biscuit toch lastig is (het veert toch mee) dan kun je ook een rol maken van marsepein, hierop het relief zetten en dan tegen de rand aan plakken. Dan krijg je dus wel een dikkere laag marsepein om je taart, maar wel een mooi reli

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat