Re: mijn taart bij Colette Peters cursus.
WOW wat een taart. Wat onwijs mooi gemaakt. Dit was toch die hele dure cursus ??? Nou het is je geld zeker dubbel en dwars waard.
www.taartenvanmanika.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » mijn taart bij Colette Peters cursus.
WOW wat een taart. Wat onwijs mooi gemaakt. Dit was toch die hele dure cursus ??? Nou het is je geld zeker dubbel en dwars waard.
Wauw heel aparte kunstige taart geworden! Ik vind vooral het kussen heel mooi!
Hallo eerst zal ik onthullen dat dit dummy taarten zijn i.v.m de niet gekoelde lesruimte.
en als je er 3 dagen over kan doen zou je wel een grote koelcel moeten hebben voor 8 a 10 stapel taarten ( de vrijdag zondag groep is zelfs met 13 cursisten!!)
De technieken om te stapelen en te deuvelen zijn wel gedemonstreerd met echte kapsels. Maar het was ook leuk om te leren hoe je de dummy's kan modelleren
Colette heeft ook heel duidelijk met constructie tekeningen uitgelegd hoe je zoiets met echte taart veilig kan uitvoeren. En nu heb ik wel een mooi bewaar exemplaar voor mijn nieuwe workshopruimte na de verbouwing 
Achteraf was ik dolblij dat het dummy's waren. Toen ik bij de cursus weg reed kreeg ik op een rontonde geen voorrang ( zo'n snelle koerier met een wit busje...
)
en moest een noodstop maken. Geen aantijding gelukkig maar...... wel een doffe plof achter in de auto. Ik heb niet gekeken en ben toen in 1 ruk door gereden naar huis en heb daar de schade op genomen. En dat viel echt reuze mee!! niets kapot wat niet te verhelpen is en de fijne afwerking wilde ik toch ook nog thuis doen 
Dat het iets te warm werd in de lesruimte was ook te merken aan de royal icing, ondanks de stevige consistentie ging het toch "lopen" en heb ik uiteindelijk de dikke golven maar met fondant en sugarshaper gedaan.
Denisjûh: Smaken verschillen en niet iedereen is gecharmeerd van de uitbundige amerikaanse stijl. En een ieder mag een eigen mening hebben 
Ik heb het een beetje in de arabische 1001 nachten stijl gehouden.
Mijn doelstelling voor de cursus was :zoveel mogelijk verschillende technieken oefenen in 3 dagen tijd. De onderste taart is ge-airbrushed, dat stond ook al een hele tijd op mijn verlanglijstje
en ik kon mijn eigen juwelen mold eens lekker uit de kast trekkken 
De tweede taart is spuit techniek. De schuine wiggen zijn ook een techniek op zich. Zowel het ronde als het vierkante kussen hebben weer hun eigen valkuilen met bekleden en het aanbrengen van de verdeling voor de patronen.
Ik heb juist geen (3d) bloemen gebruikt want die kan ik prima van Francisca (franky)leren. en dat is weer een andere cursus 
En platte bloemen uitsteken kan bijna iedereen 
En Antoinette als je het echt niet langer uithoud dan kun je toch met Peronne en mij afspreken 
Maar ik heb Colette horen fluisteren dat ze er over nadacht om weer een keertje terug te komen, duss er is nog hoop !!
WAUW, wat een geweldige taart heb je gemaakt!!
WWWWWAAAAAAAAAUUUUUWWWWW !!!! Nu ben ik nog meer jaloers !!!!!! oooooooooh wat is ie mooi en ik vind jou taart echt het meeste weg hebben van de echte Colette Peters taarten ! SUPER !
Maaaaruh ik wil nog wel een zeeeeeeer uitgebreidt verslag hoor !!!! Mag ook samen met Peronne
Oeps sorry, had nog niets gelezen, moest gewoon gelijk reageren, nu pas zie ik je verslag !!!
Hahahaha nou ik ga nu gelijk lezen hoor 
Wanneer kan ik bij jou en Peronne op workshop komen ???????
Sodemieters, wát een SCHITTERENDE taart!
Ik lees net dat het een dummy is, maar ik vind het evengoed onwijs knap! Ik blader snel nog even terug om er nogeens 5 minuutjes naar te staren!
Nogmaals, groot compliment!
Groetjes, Jos
Dit is GEWELDIG!!! Oooh als ik toch eens zo'n taart kon maken... 
Allereerst: hij is prachtig! Ook inderdaad leuk te zien dat je je eigen stempel mocht drukken op de creatie, te zien aan de verschillende taarten die gemaakt zijn.
En gelukkig maar dat het een dummy is, kun je er nog lekker lang van genieten, super!
en ik kon mijn eigen juwelen mold eens lekker uit de kast trekkken
Mag ik vragen welke juwelen mold je hebt??? Ik heb een vrij simpele gezien die ze bv bij Planet Cake hebben,maar ook een heeeele dure bij Squires Kitchen webshop... Zoals je begrijpt wil ik er ook een aan gaan schaffen... vandaar mijn vraag.
hoi lilo
kijk hier even
http://www.firstimpressionsmolds.com/in … rodID=2219
het is een blauwe flexibelemal met 25 uitsparingen de meeste stenen zitten er 3 x in of vaker
WAUWWWWWW...........
Wat een SUPER GAVE TAART 
Groetjes Marlies.
wauw wat een knappe taart(en)!! en daar ben je dus drie volle dagen mee bezig geweest?
hoi Catherine, niet alleen hoor:D
Er waren tussen de bedrijven door ook steeds demonstratie's o.a. van de Pioenroos, airbrushen, Crooked cake (topsyturvy) snijden, stapelen en deuvelen, de vlakverdeling en patronen aanbrengen op de kussentaart en nog meer technieken. In de trend van u vraagt wij demonstreren
En de lunch was niet alleen lekker maar ook heel gezellig vanwege alle leuke in interessante verhalen. Yoko Ono is net 75 geworden en draagt nog steeds hotpants
Colette heeft voor haar verjaardag een witte schaaktaart gemaakt.
http://www.imaginepeace.com/images/AT_7565.jpg
jeetje zeg , wat een onwijs gaaf ding, hoe heb je hem thuisgekregen zeg. geweldig
Wat een kunstwerk zeg. Prachtig.
wauwwwwwwww..dit is echt een klasse apart.....wat een waanzinnige taart...
Nou hier word ik toch wel even stil van, dit is toch geen taart meer, dat is een waar kunstwerk.
SCHITTEREND.
fantastisch! Wat is taartdecoreren toch een geweldige hobby!
Ooit zou ik ook graag deze cursus volgen, dus hopelijk komt ze terug!
compliment voor je prachtige "taart"!
Wat een beauty!
RIA<
Ik bel binnenkort dan kan je me alles vertellen!!!!!!
Wow echt geweldig! Dat dat inderdaad blijft staan zeg. De taarten van de andere cursusisten zijn ook mooi, maar die van jou vind ik echt geweldig! 
Werkelijk schitterend! Mooie balans!
Mooi Ria, Colette liet vandaag alle fot's zien maar wist niet meer wie bij welke taart hoorde. Ben vandaag erg druk geweest met de 1e dag van de cursus, dus
Wietske!!!!
Niet zo snel ik moet de cursus eerst afmaken
Zodra mijn resultaat toonbaar is zal ik 'm plaatsen. Maar nu ga ik even uitrusten en mij mentaal voorbereiden op morgen :-)
Dit is kunst....wat een prachtig geweldig kleurijk stapel...en wat voor een stapel... 
Hier mag je gerust SUPER TROTS op zijn 
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » mijn taart bij Colette Peters cursus.