1

Onderwerp: Marsepein v/d GB

Weet er iemand of die blokjes marsepein die je hier in Belgi

2

Re: Marsepein v/d GB

koop een stuk en probeer uit, normaal gezien zou het moeten gaan ... er zijn soorten die veel beter bewerkt kunnen worden dan andere, maar niks is onmogelijk...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

ik vond die van de gb erg irritant, hij scheurde heel makkelijk... nu gebruik ik de 33% percent van de colruyt, ik heb ook de 50% van de delhaize gebruikt en die was erg goed, maar die verkopen ze schijnbaar alleen in de winter

maar zowiezo, probeer zelf eens uit, zorg dat je hem eerst goed doorkneed, dat vind ik zelf beter werken

4

bij de Colruyt hier verkopen ze ook de 50%, die had ik gekocht en uitgeprobeerd (had daarvoor nog nooit een groot oppervlak bekleed met marsepein) en ik vond het best moeilijk! (zie 18+taart bevalli(n)g) Het scheurde veel sneller als MMF (wat ik normaal gebruik) en het was ook niet zo elastisch als je het rimpelloos over de taart wilt krijgen, dat gaat me met MMF wel prima af maar nu was het echt een ramp! (misschien toch niet zo dun uitrollen...)
Bij de Aldi verkopen ze tegen Sinterklaas ook altijd van die rolletjes marsepein maar die is erg grof dus als je dat kleurt blijf je van die lichtere klontjes erin houden.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...