76 Laatst bewerkt door Sir Kneighf (02-04-2008 23:08)

Re: To mix or not to mix ?

Carin schreef:

Verdorie, ik had me voorgenomen in dit topic niet meer te reageren :D

Met discussies op zich is niets mis, laat ik dat voorop stellen. Maar het gaat om de toon van de discussie. Inmiddels heeft het namelijk helemaal niets meer welke vraag dan ook, te maken.

Zoals ik al eerder aangaf lijkt dit verdacht veel op een situatie waarin "we" vorig jaar zaten en waarvan uiteindelijk niemand gelukkig is geworden, ook de betreffende topic-starter niet.

Ik geloof dat ik deze laatste alinea toch wel netjes verwoord heb :D

Wat voor toon bedoel je dan? Ik wil niet vervelend zijn, maar ik merk daar blijkbaar niets van en ik heb ook niet het idee dat er een negatieve sfeer hangt om het zo maar te zeggen ;)
Maar laat het antwoord op m'n vraag maar zitten anders :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

77

ik denk dat Christophe feitelijk Danny is en dat Sir Kneighf feitelijk Granny W is

hahaha dat zou een goeie grap zijn! :D :D :D

verder vind ik, dat ondanks enkelen dit geen leuk topic vinden, ze toch altijd maar mee komen lezen en reageren... ;)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

78

Als ik de berichten van Danny even bekijk kan ik zeggen dat ik kan leven met de vergelijking met Danny (en hoop dat het wederzijds is h

79

Carin schreef:

Inmiddels heeft het namelijk helemaal niets meer welke vraag dan ook, te maken.

Er zijn een paar reacties over toegevoegde zooi maar er zijn ook nog reacties gekomen over waarom iemand van het een of het ander kiest. Het is, naar mijn mening, dus niet waar dat deze topic nergens meer over gaat.
Je moet alleen even selectief lezen als niet alles je interesseert. ;)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

80

Ik geloof dat nu ineens heel veel mensen niet meer begrijpen waar het over gaat. En z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

81

Ik weet niet wat er tussen jou en die persoon is gebeurd maar dit zou wel heel jammer zijn. En misschien een beetje overdreven. 1 topic die niet naar je zin is is toch geen reden om alles en iedereen maar vaarwel te zeggen en het hele forum opeens negatief te bezien? :s

82

H

83

hey Carin, je gaat dit forum toch niet verlaten omwille van

84

Om effe op de originele vraag te antwoorden ;)

ik gebruik geen mixen!  omdat ik mijn eigen recepten lekkerder vind en er ook van geniet alles zelf te maken (op marsepein/fondant na) en ik daar ook graag vooruitkom ;)

sommige mensen gaan nu eenmaal (en dat is prima!!) voor een mooie taart, zelf heb ik ze graag mooi, maar vooral heel lekker ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

85

Carin schreef:

Ik geloof dat nu ineens heel veel mensen niet meer begrijpen waar het over gaat. En z

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

86

Wat een gek topic dit. Ik zie eerlijk gezegd als newbee geen gekke dingen hierin staan. Alleen maar meningen en ervaringen en discussies. Leuk toch.

87

Naära, kan je maizena ook door iets vervangen?
heb het namelijk niet in huis..misschien door allesbinder/aardappelzetmeel??
Wilde het vanavond gaan proberen, maar helaas..nog niet goed naar de benodigdheden gekeken...!! Ik wacht je antwoord af!

88

catherine schreef:

ik denk dat Christophe feitelijk Danny is en dat Sir Kneighf feitelijk Granny W is

Ik lees dit nu net pas, en ik wil toch nog even zeggen dat ik deze opmerking heel raar vind:/
Wie die Danny is waar je het over hebt weet ik niet eens (die van de webshop zal je vast niet bedoelen?) en Granny w ken ik van naam, uit reacties op topics waar ik via de zoekfunctie uitgekomen ben. Ik begrijp echt niet waar dit vandaan komt en wat ik blijkbaar allemaal voor raars gemist heb waardoor je nu denkt dat ik iemand anders ben? En ja, ik heb de smileys wel gezien, maar die opmerking slaat voor mij kant noch wal :s

89

kids4co schreef:

Naära, kan je maizena ook door iets vervangen?
heb het namelijk niet in huis..misschien door allesbinder/aardappelzetmeel??
Wilde het vanavond gaan proberen, maar helaas..nog niet goed naar de benodigdheden gekeken...!! Ik wacht je antwoord af!

aardappelzetmeel is zelfs beter dan maizena omdat dit (volgens mijn chefs) de taart "vochtiger" houdt dan maizena.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

90

Oh sorry Dianne, zie het nu pas. Had in de andere topic al gereageerd ;)

91

Bedankt voor jullie reactie's...ik had gisterenavond wel zin om te bakken,
maar geen plek in de diepvries, en heb het pas dinsdag nodig..dus ga ik het volgende week even proberen, en dan eerst maar met aardappelzetmeel,
want maizena gebruik ik nooit..!

Naära, ik had je reactie gezien, hoor! maare...staat er bij he, ik ben ongeduldig als ik iets in m'n hoofd heb..vandaar 2x de vraag!! haha

92

catherine schreef:

Ik denk van niet. ( en van Sir Kneighf al helemaal niet! En Christophe is nog veel te kort op het forum om er iets dergelijks over te kunnen beweren.)

christophe schreef:

Maar ik geef toch geen toelating aan de beheerder om mijn identiteit weer te geven. Al was het maar om het mysterie levend te houden

en hier haak ik af vwb dit topic. (vanwege het Danny-gehalte :+ :lol: :lol: )

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

93

kids4co schreef:

en dan eerst maar met aardappelzetmeel,
want maizena gebruik ik nooit..!

Ik ook niet. Heb het gekocht omdat het in het recept stond maar gebruik het verder nergens voor. Maargoed, het is maar een klein pakje en kan lang mee! Ben inmiddels al aan m'n 3e pakje bezig.

94

Sir Kneighf schreef:
catherine schreef:

Ik lees dit nu net pas, en ik wil toch nog even zeggen dat ik deze opmerking heel raar vind:/
Wie die Danny is waar je het over hebt weet ik niet eens (die van de webshop zal je vast niet bedoelen?) en Granny w ken ik van naam, uit reacties op topics waar ik via de zoekfunctie uitgekomen ben. Ik begrijp echt niet waar dit vandaan komt en wat ik blijkbaar allemaal voor raars gemist heb waardoor je nu denkt dat ik iemand anders ben? En ja, ik heb de smileys wel gezien, maar die opmerking slaat voor mij kant noch wal :s

sorry Sir Kneighf, ik wilde je zeker niet beledigen. Granny W had ook altijd van die engelse uitspraken als handtekening staan, da's zo wat het enige vergelijk hoor...

95

catherine schreef:

sorry Sir Kneighf, ik wilde je zeker niet beledigen. Granny W had ook altijd van die engelse uitspraken als handtekening staan, da's zo wat het enige vergelijk hoor...

Van mijn kant ook een sorry (mede voor het doorvragen aan Carin, al was het oprecht niet verkeerd bedoeld), maar ik wilde helemaal niets te maken hebben met wat nu dit topic zo vreemd laat/liet lopen! Ik wilde gisteren m'n exuses komen aanbieden, maar toen sprong deze reactie mij in het oog ;)
Ik verdwijn nu voorgoed uit dit onderwerp en ga me weer bezighouden met taarten bekijken :lol:

96

ik wil er nog maar 1 ding over zeggen het hoe en waarom is voor ieder persoonlijk
het een is niet beter dan de ander, is gewoon een keuze.
en als iemand voor iets kiest hoef je daar toch niet over te discusieren?
waarom wel, waarom niet was volgens mij de vraag
en ieder moet dat voor zichzelf weten
voel je je lekker bij een mix?
oke
niet ? ook oke
ieder zijn mening naar mijn idee

cateren is ook gebakjes maken :)

97

Ik heb de hele discussie niet echt gevolgd, maar ik ga toch even reageren op de oorspronkele vraag. Ik heb biscuit leren maken met een mix. Heel erg handig en de meeste zijn erg lekker, de kans op mislukkig is zo goed als 0. De laatste jaren maak ik hem op de 'ouderwetse' manier. Ik bak heel graag, dus ik wilde ook wel eens zelf biscuit kunnen maken. De smaak er van en de textuur is heel erg lekker en naar mijn mening gelijkwaardig aan een goede mix. Anders... maar gelijkwaardig, en ik ben een muggezifter hoor ! Ik heb vorig jaar nog eens de test gedaan met 2 biscuits : eentje met de mix en eentje zelfgemaakt en toen laten testen door diverse mensen. Resultaat : gelijk ! Nu maak ik hem dus altijd zelf. Reden : goedkoper en praktischer voor mij, en niet onbelangrijk : een goed gevoel omdat ik het ZELF heb gebakken. Ik bak ook brood, dus ik heb nu enkel een aantal bloemsoorten staan, bakpoeder en maïzena plus en hiermee kan ik alles bakken wat ik wil bakken : brood, biscuit, cake, .....

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

WendyV; welk recept gebruik je, want de recepten die ik heb vind ik veel minder dan de smaak van een mix. Maakte hem eerst ook zelf, maar na het proeven van een mix was ik verkocht.

Dus als je een goed recept hebt; nou graag

99

Een reden waarom veel mensen de mixen lekkerder vinden is omdat die gevanilliseerd is. Zoals alles tegenwoordig.
dus als je bij gewoon biscuit eigen recept vanille toevoegt heb je hetzelfde.

100

karentje schreef:

Een reden waarom veel mensen de mixen lekkerder vinden is omdat die gevanilliseerd is. Zoals alles tegenwoordig.
dus als je bij gewoon biscuit eigen recept vanille toevoegt heb je hetzelfde.

Bij het basisbiscuitrecept van de site zit al toevoeging van vanillesuiker. Misschien dat hij daarom zo lekker is :)

Berichten [ 76 tot 100 van 112 ]

Pagina's Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » To mix or not to mix ?