1

Onderwerp: Eerste taart Voor dochter 1ste verjaardag helpppp!!

Mijn dochtertje is bijna jarig, en ik wil dus zelf een taart maken...
De vraag is alleen hoe,  dus is er iemand die mij misschien het recept kan geven voor de taart zelf, ik zat er zelf aan te denken om jam en pudding ofzo erin te doen...
En ik wil als versiering iets gaan doen met roze, wit fuchsia kleur etc...
Bloemetjes vlindertje zoiets..
Of misschien die prinsessen taart waar ik foto's van heb gezien...

Ik wil ook graag weten wat het verschil is tussen marsepein en Fondant, en wat ik het beste kan gebruiken voor de eerste keer...

Dussssssss helppppp, want volgende week zaterdag is de verjaardags feest al!!!

liefs mij

2 Laatst bewerkt door kids4co (03-04-2008 16:12)

Re: Eerste taart Voor dochter 1ste verjaardag helpppp!!

Verschil tussen fondant en marsepein...weet ik niet..
denk dat het in de amandelen van de marsepein zit en het fondant is meer suiker..
om te decoreren maakt het niet uit..je kan het allebei proberen en
dan wat je het lekkerst vind mee door gaan!

Voor recepten voor kapsel en vullingen kan je het beste even hier aan de zijkant kijken onder recepten, dan kom je vanalles tegen, en kan je kijken wat jouw lekker lijkt!

Om te kleuren in de kleurtjes die jij leuk vind, kan je bij de webshop, is ook aan de zijkant een link van, kleurstof kopen, daar kan je je fondant of marsepein mee kleuren!

Vlindertjes en bloemetjes kan je uitsteken met een koekjesuitsteker, die heb je misschien wel, maar je kan ook in de webshop even bij de uitstekers kijken!

En een prinses kan je ook zelf maken dmv tulband-bakvormen
of de wondermold 3d kopen in de webshop, volgens mij zit er dan gelijk een prinsesje/barbie bij...

Dus...kijk snel via zoekfunctie, webshop, recepten, e.d en ga snel bestellen,
dan kan je volgende week zeker aan de slag,
succes ermee, en je taart showen he!!

o ja, stel je vragen gerust, we helpen je je eerste taart zeker door!!!

3 Laatst bewerkt door MotherToBe (03-04-2008 16:25)

kids4co schreef:

Verschil tussen fondant en marsepein...weet ik niet..
denk dat het in de amandelen van de marsepein zit en het fondant is meer suiker..
om te decoreren maakt het niet uit..je kan het allebei proberen en
dan wat je het lekkerst vind mee door gaan!

Voor recepten voor kapsel en vullingen kan je het beste even hier aan de zijkant kijken onder recepten, dan kom je vanalles tegen, en kan je kijken wat jouw lekker lijkt!

Om te kleuren in de kleurtjes die jij leuk vind, kan je bij de webshop, is ook aan de zijkant een link van, kleurstof kopen, daar kan je je fondant of marsepein mee kleuren!

Vlindertjes en bloemetjes kan je uitsteken met een koekjesuitsteker, die heb je misschien wel, maar je kan ook in de webshop even bij de uitstekers kijken!

En een prinses kan je ook zelf maken dmv tulband-bakvormen
of de wondermold 3d kopen in de webshop, volgens mij zit er dan gelijk een prinsesje/barbie bij...

Dus...kijk snel via zoekfunctie, webshop, recepten, e.d en ga snel bestellen,
dan kan je volgende week zeker aan de slag,
succes ermee, en je taart showen he!!

o ja, stel je vragen gerust, we helpen je je eerste taart zeker door!!!

Thanx voor de tips, trouwens hoelang ben je ongeveer met zo'n taart bezig, als ik het de dag voor die tijd maak, kan ik de taart dan gewoon in de koelkast zetten??...
En als ik Marsepein ga gebruiken of fondant, kan ik dat dan gewoon over de taart heen leggen of moet ik daarbij het ook nog ergens mee plakken..
Oja weet jij toevallig of iemand anders hiero op de forum, hoeveel Marsepein of Fondant ik nodig heb voor de prinsessentaart, de jurk moet dan gedaan worden en dan de vierkante taart daaronder , en oja hoe snij je in godsnaam zo'n taart aan dan, dan bedoel ik die jurk, of is dat dan alleen voor de sier...

Ps: thanx voor de de tip van de tulband die ik kan gaan gebruiken voor de jurk, barbiepoppen kan ik wel lenen van mijn oppaskind..
En sorry voor de zoveel vragen, heb nog nooit in mijn leven een taart gemaakt..

En ik ga zekers als de taart lukt , de foto erop zetten...:)

4

op felicitaartjes staan de hoeveelheden misschien kun je daar even kijken!

succes!

5

er gaat vooral in het decoreren veel tijd zitten!  Om te beginnen vind ik marsepein fijner werken, omdat dat minder elastisch is. Als kapsel is het basisrecept 2 (hiernaast bij recepten) erg makkelijk en zelfs bij mij nog nooit mislukt. Als je het kapsel gebakken hebt en doormidden hebt gesneden, kan je

6

Als het een prinses wordt, zou ik zeker even dit lezen. Dit is geschreven door Inge (van de webshop) en heeeel handig!

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … ten:Barbie

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Veel succes met het bakken en maken van je barbie...meid je kan het :thumb:

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

8

Thanx allemaal,

Voor jullie oppeppende woorden, ik hoop dat het gaat lukken...

9

Jozien schreef:

Als het een prinses wordt, zou ik zeker even dit lezen. Dit is geschreven door Inge (van de webshop) en heeeel handig!

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … ten:Barbie

Groetjes, Jozien.

Bedankt voor je link, daar heb ik echt heel veel aan:thumb:

10 Laatst bewerkt door MotherToBe (04-04-2008 13:29)

Ps: Ik zag dat bij die link, dat er stokjes in de taart word gedruktin verband dat die barbiepop niet door de taart heen gaat, alleen als je hem gaat aansnijden, hoe moet dat dan, ik bedoel dan zitten die stokjes erin...

En oja hoeveel Marsepein heb ik nodig voor de barbietaart, ik wil dan de jurk en de ondertaart word een vierkant, + nog de versieringen enz....

En oja kan de combinatie slagroom op zo'n taart ook wil namelijk, slagroom eer ook op spuiten hoe en wat weet ik nog niet, maar ik heb ooit een doosje met van die eetbare kraaltjes enz gekocht die ik er dan over gheen wil gooien...

11

Slagroom bovenop marsepein is niet zo'n succes, daar smelt het van door het vocht in de slagroom....Als je wilt spuiten kun je beter botercreme nemen.

De stokjes kun je er gewoon weer uithalen bij het aansnijden. Maar je kunt ook chocosticks gebruiken, doe ik ook vaak.

En zoals Willeke al zei: kijk even bij www.felicitaartjes.nl bij de schema's voor de hoeveelheden.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!