1

Onderwerp: slagroom vraag SPOED!

Ik moet vandaag een taart maken die morgen mee gaat naar mijn man zijn werk die voor een collega is die hem zondag pas gaat eten/aansnijden.
er gaat bananenbavarois in en ookal ha dik met de zoekfunctie al gevonden dat het wel kon twijfel ik nu zo erg...

Is die slagroom echt nog goed zondag??!!!!

Ik wil geen bedorven taart laten eten zondag!

2

Re: slagroom vraag SPOED!

Vandaag maken, zondag eten met slagroom zou ik persoonlijk niet doen... :nooo
Kun je niet iets met bananensmaak door botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik vind het ook helemaal geen goed idee hoor! slagroom 4 dagen houden, da's heel riskant!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Niet doen !!!

5

okee nou durf ik het helemaal niet meer aan, ookal heb ik wel topics gelezen waar ze zeggen dat het wle kan ik wil ze niet ziek hebben!!!!

wie heeft er een alternatief... de andere laag is botercreme met caramel fudge stukjes!

6

Iets met chocolade?

7

Prima idee Neeltje. Chocolade gaat super in combinatie met banaan. Een soort chocolademousse?

8

Misschien kan je ook iets doen met gecarameliseerde schijfjes banaan? Schijfjes banaan besprenkelen met citroen, vervolgens besprenkelen met suiker en dan de brander er op (voor cr

9

Karen75 schreef:

okee nou durf ik het helemaal niet meer aan, ookal heb ik wel topics gelezen waar ze zeggen dat het wle kan ik wil ze niet ziek hebben!!!!

wie heeft er een alternatief... de andere laag is botercreme met caramel fudge stukjes!

Nou ja, weet je wat het is...
ALs je een taart hebt gemaakt met slagroomvulling en die laat je zelf (omdat ie nog niet op is) in de koelkast staan dan zul je er misschien de 3 of 4e dag nog niet ziek van worden (hij wordt er niet lekkerder op maar dat is een ander verhaal)
Als die mensen de taart na zo veel dagen pas aansnijden en de taart vervolgens de volende dag ook nog willen eten (dat zou op zich heel normaal zijn) dan loop je een nog groter risico.
Over het algemeen geld dat wat je zelf nog wel zou eten je niet aan een ander geeft.
Veiligheid voor alles !

10 Laatst bewerkt door Karen75 (03-04-2008 16:31)

je hebt helemaal gelijk Nicole ik heb ze al gemailed en ze vinden het niet erg ik mocht zelf iets anders verzinnen erbij ik heb nu 3 dingen gehaald:

chocolademouse
bananenkwark
caramelpudding

Kunnen deze alle 3 tussen de taart, alles is van Mona, blijft dit wel goed.
En voor de slimmerikken onder ons nee ik doe ze er niet alle 3 in maar 1 ervan...

ondertussen heb ik gekozen, chocolademousse!

11 Laatst bewerkt door catherine (03-04-2008 18:49)

christophe schreef:

Prima idee Neeltje. Chocolade gaat super in combinatie met banaan. Een soort chocolademousse?

chocolade mousse bevat ook room natuurlijk, vers gemaakte bedoel ik dan. uit een mona potje hou je misschien wel wat langer... anders misschien banketbakkersroom? volgens mij kan je die wel wat langer houden.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

12

Ik zou eerder een laagje crocante sjocolade hebben gedaan met nootjes erin of zo? Want wat je nu allemaal noemt, moet je ook mee oppassen, maar blijft waarschijnlijk wel langer goed dan slagroom.

13

christophe schreef:

Misschien kan je ook iets doen met gecarameliseerde schijfjes banaan? Schijfjes banaan besprenkelen met citroen, vervolgens besprenkelen met suiker en dan de brander er op (voor cr

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

14

Neeltje schreef:

Ik zou eerder een laagje crocante sjocolade hebben gedaan met nootjes erin of zo? Want wat je nu allemaal noemt, moet je ook mee oppassen, maar blijft waarschijnlijk wel langer goed dan slagroom.

had ook gekunt maar goed ik moest iets kiezen anders ha dik het niet op tijd af, hij staat nu gewoon steeds gekoeld en het is geen 30 graden dus ik vertrouw erop dat hetw el goed blijft in die kant en klaar dingen zit toch veel concerveermiddelen!

maar ik onthou je tip voor een volgende taart!

15

Wellicht kun je een product als klopklop gebruiken, dat is niet zo bederfelijk en zakt ook niet in.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

Berichten [ 15 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » slagroom vraag SPOED!