1

Onderwerp: Icing kant en klaar

Ben ik weer hoor :)

Ik heb bij de webshop van die kant en klare icing in een pot gekocht.
Nu staat erop dat als ik het heb opengemaakt, dat ik het binnen twee weken moet gebruiken. Is het echt zo kort houdbaar?

Zo vaak maak ik geen taarten. Hoe kan ik het toch wat langer bewaren?
Het moet zowiezo in de koelkast, maar kun je het bijv. ook invriezen?

Groetjes,
Patty

2

Re: Icing kant en klaar

Niemand die mij hiermee kan helpen?????

3

Hallo Patty,

Je bewaart het het beste in de koelkast, maar op zich is het wel langer houdbaar hoor. Het is meer dat de fabrikant dan ingedekt is dat het niet tot in lengte van dagen open bewaard kan blijven. Ik heb zelf dat spul ook gebruikt (om te testen) en zelfs na 2 maanden was het nog prima te eten.... dus wat langer is in mijn ogen geen probleem.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Inge, dank je wel!

Ik wil het namelijk dit weekend gaan gebruiken, maar was een beetje bang om het open te maken. Want ik weet niet wanneer ik het weer nodig heb.

Dank je wel voor je reactie!

5

Dit is echt niet zo,
Ik heb de pot ook gekocht en in de koelkast bewaard zoals erop staat.
Na ongeveer 2.5 halve week wou ik het weer gaan gebruiken en open de deksel en er kwam me toch een zure walm uit  :s
Een heel klein tikkeltje geproefd en het was Echt vies  :s

Dus weggegooid. Echt zonde want ik had er nog maar heel weinig van gebruikt. Koop ik nooit meer.
Nu gebruik ik de mix van de webshop, ideaal spul en langer houdbaar in de koelkast.
Ik weer blij  :)

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

Elis schreef:

Dit is echt niet zo,

aangezien het topic waarop je reageert al 2 jaar oud is, en de webshop in die tijd ook veranderd is, kan het best zijn dat ze het over een andere pot icing hebben, dan die jij hebt gekocht :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs