1

Onderwerp: Enne ... nog een beginnertje

Hoi,

Ik ben een 32-jarig Belgje, mama van 2 kleine meisjes.
Eentje wordt donderdag 2 en de ander wordt dan net 3 maanden.
Dus ... doordat we de vorige verjaardag enorm veel betaald hebben voor een lelijke Bumba-taart, die we uiteindelijk pas om 18u konden ophalen en dus als avondeten moesten verorberen, nu zelf het project TAART op het programma! :-)

Heb al een cake bekleed met, ja hoor, Bumba marsepein (puzzel).
Nu staat er een echt biscuit in de oven. Een test-taart dus.
Hopelijk morgen de echte voor woensdag op de creche en dan nog eentje donderdag voor de familie.

Ik vind het dus ook, zoals zovelen hier, een super prachtige site!
Met prachtige taarten. (Zelfs mijn dochtertje vraagt nu "taarten kijken" ipv Bumba op televisie)

Maar heb zoals zoveel Belgjes een probleem met mijn ingredienten ed.
Weet er iemand waar je hier ergens kleurstof kan kopen.
(Heb al 3 kleuren; rood, geel en groen)
Vind het jammer om 10 euro verzending te moeten betalen om voor 10 euro kleurstof te kopen!

Volgende week ga ik een dagje naar Maastricht; iemand daar een tip qua winkels?

Nog veel plezier allemaal en misschien durf ik "ooit" mijn baksels hier ook te plaatsen.

2

Re: Enne ... nog een beginnertje

Hoi Lieze,

Welkom op dit forum!
We zijn natuurlijk benieuwd naar je resultaat van je taart-project!! Dus gewoon showen hier!!! :Y Je kan er alleen maar van leren.
In Maastricht zelf is niets tot weinig te vinden qua bakspullen. Maar als je via een omweg kan/wil rijden dan heb je in Beek (Nl) wel een winkel (Het Suiker Atelier, staat tussen de linkruil in bij de links hier op het forum) met leuke spullen. (ook kleurtjes)

3

Hoi Lieze-Wietje,

Welkom welkom op deze geweldige leerzame forum...wat leuk om nog een taartfan erbij te hebben...Ik wens je heel veel plezier in het bakken en decoreren van taarten en andere lekkers :Y ...en showen die taarten h

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

welkom bij de club hoor en veel bakplezier toegewenst!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5 Laatst bewerkt door Lieze-Wietje (02-04-2008 19:29)

http://lh3.google.be/Annigje.Claes/R_NJDV3SlhI/AAAAAAAACPc/DlAbp9l-Y3c/S5001799.JPG.jpg?imgmax=512

Hier dan toch mijn eerste baksel.

Hoe origineel ... een bumba-taart voor op de creche!
Het biscuit was wel wat ingezakt, er zat een deuk in vanboven, opgevuld met botercreme. Gevuld met 2 lagen Hemelse modder!

We zijn hier gek op plaatjes maar niet zo op marsepein, vandaar de rand met chocolade. Maar eerlijk is eerlijk helemaal van marsepein is ie veeeeeeeeeeeeel mooier. Misschien bij de volgende toch maar doen ( en het marsepein wegdoen.)

Oh ja ... de kids vonden hem lekker ! :-) ... joepie!!!

Groetjes

6

Hallo zeg wat een binnenkomer. Leuk gedaan hoor.

Welkom hier overigens

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Hi belgje!

je woont niet eens zo ver uit mijn buurt als mij geheugen goed werkt ;)

ik koop alles (uitstekers, kleurtjes, mixen gebruik ik niet ;) )via de webshop, maar als je zin hebt bestel ik graag een paar dingen voor jouw, stuur je deze door, ik ga morgenavond mijn bestelling afsluiten en zie marianne volgende week zaterdag, dus dan zou je alles tussen 14 en 18 april in je brievenbus kunnen terug vinden ;)

veel peleizer met de taartjes!

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

Hoi Katleen,
Leuke site! Amai ... wat een kunstwerkjes.
Ik ga straks eens rondneuzen in de shop en zal je dan mailen.
Hoe zie je dat zitten met betalen?  En verzendingskosten?

Alvast bedankt!
Annigje

9

Je kan me misschien beter een e-mailtje sturen (onder mijn naam links) ;)

vraag 1 : overschrijving
vraag 2: 't hangt er vanaf wat je nodig hebt en wat de post daarvoor vraagt, kan eventueel via mijn werk als 't klein is ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!