1

Onderwerp: De strik!

Hoi dames,

Ik bewonder jullie strikken al een poosje.

Nu wil ik me dit weekend ook aan eentje gaan wagen.
Ik zag op een website dat ze ipv die lussen op een rondje te plakken, ze in een dot icing steken. Dit is de link.

http://www.geocities.com/qccakeclub/clu … os_01.html

Heeft iemand dat al zo geprobeerd en zo ja, hoe is dat bevallen?

Het lijkt mij een veel makkelijkere methode dan met die rondjes.

Wat is jullie advies?

alvast bedankt,

Patty

2

Re: De strik!

het ziet er inderdaad wel makkelijk uit :)

misschien dat ik het ook maar zo wil gaan proberen dus ben ook wel nieuwsgierig naar de reacties :D

3

ik heb ze geen van beide al geprobeerd. Mijn lussen liggen hier al van in december te drogen maar er is nog geen strik van gekomen.
Het is trouwens een leuke link, goeie foto's, maar spijtig genoeg weinig uitleg voor als je de technieken nog niet kent.

4

Ze hebben idd weinig uitleg bij de foto's. Dat is wel jammer.

Ik ga denk ik vanavond al beginnen met de lussen te maken en morgen ga ik mijn strik volgens hun methode in elkaar zetten.

Ik houd jullie op de hoogte.

5

Nou, ik heb de strik gemaakt. Plaats vanavond de foto's.

Ik heb het toch niet helemaal met icing gedaan, want dat hield niet zo goed vond ik.
Het zag er prima uit, alleen was het gister een beetje ingezakt. Ik had het twee dagen van tevoren gemaakt en met papierrolletjes tussen de lussen laten opdrogen.

Ook vond ik dat de icing, waar het laatste lusje meevastgemaakt was, begon te brokkelen, waardoor alles een beetje gammel werd.

Hoe krijgen jullie je strikken toch zo mooi!

Dit was mijn eerste, ik ga van het weekend maar weer oefenen.

groetjes,
Patty

Ik heb wel toen ik de strik maakte bij het laatste rondje een dot icing gedaan om het vast te plakken,ik denk niet eens dat het zoveel verschil maakt.

7

Mijn strik is te zien in de taartenparade. Met taart eronder :)