1

Onderwerp: kennie welk hulpstuk bij wat?

ik heb vanmorgen een kenwood km262 gekocht en vind hem super. ik heb de ballongarde gebruikt voor het biscuit, maar welke moet ik gebruiken voor de botercreme? mag dat met dezelfde of moet ik daar een andere voor gebruiken? aangezien er hier veel mensen zijn met een kennie is er vast wel iemand die mij hierbij kan heloen :-) alsvast bedankt oor de antwoorden.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2 Laatst bewerkt door nicole t (02-04-2008 11:55)

Re: kennie welk hulpstuk bij wat?

Hallo Nicole hier, voor de swiss botercreme gebruik ik de ballongarde om het eiwit eerst stijf te kloppen, en als dat is stijfgeklopt haal ik die er af en plaats de K-klopper en voeg dan de boter er beetje bij beetje aan toe...Groetjes Nicole

kwebbeltje schreef:

ik heb vanmorgen een kenwood km262 gekocht en vind hem super. ik heb de ballongarde gebruikt voor het biscuit, maar welke moet ik gebruiken voor de botercreme? mag dat met dezelfde of moet ik daar een andere voor gebruiken? aangezien er hier veel mensen zijn met een kennie is er vast wel iemand die mij hierbij kan heloen :-) alsvast bedankt oor de antwoorden.

Vele en lieve groetjes Nicole

3

dank je wel, maar ik ken de swiss botercreme niet. ik gebruik eigenlijk alleen roomboter 1 deel en 1,5 deel poedersuiker en dan eventueel vanille aroma, dus dan alleen de k klopper?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

yep

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

ow grappig dat ik nu ook weet dat de spatdeksel erg prettig om WEL te gebruiken bij het mengen van poedersuiker en roomboter. ik weet nu gelijk hoe mijn keuken eruit zou zien als ik hem  zou witten :)

6

Hoe herkenbaar :lol:

groetjes, Patricia

7

haha, ik stond met mijn vorige mixer altijd met mijn handen om de kom om maar zoveel mogelijk het rondstuivende poedersuiker tegen te houden. (Kon zo naar funniest homevideo's volgens mij :lol: )

MIrjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

H

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

9

Ik heb geen Kennie maar de KA heeft dezelfde kloppers.

Ik gebruik de ballongarde voor biscuit, botercreme, eiwit, slagroom. Alle luchtige beslagen dus.
De K-klopper gebruik ik voor cupcakebeslag.
De deeghaak gebruik ik voor het maken van MMF.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

10

ik gebruik de K klopper ook voor het biscuit en die wordt er heerlijk van...ga nog een keer de ballongarde proberen. heb wel gezelen dat je die laatste niet met boter moet gebruiken..want dan verbuigt ie.

11

Ik gebruik de ballongarde ook bij botercreme. Zorg wel dat de boter van tevoren goed zacht is, dan gaat het prima!

Groetjes Renske

12

Ik heb de kennie en ik gebruik dus ook de ballongarde voor botercreme 1 op 1.
Gebruik de k- klopper eigenlijk alleen voor Royal Icing.

13

He Brenda, waar heb je 'm gekocht/besteld en heb je er verder nog andere accessoires bij? Ben ook nog steeds zoekende....

Groetjes, Tessa

14

ik gebruik voor alles de klopper.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

15

kerkvliet schreef:

He Brenda, waar heb je 'm gekocht/besteld en heb je er verder nog andere accessoires bij? Ben ook nog steeds zoekende....

ik had hem bij de mediamarkt vandaan. ik heb in het begin een gebroken ballon garde gehad, maar dat was toch kennelijk een montagefout, want ik had gelijk in de winkel weer een nieuwe gekregen en daar doe ik eigenlijk alles mee. zowel biscuit als de botercreme. idd de boter wel eerst 10-15 sec (250gr) in de magnetron. gaat perfect.
bij mij zitten er een blender bij en een hakmolen/rasper. ik ben er erg tevreden over. van de week mijn eerste kwarktaart ermee gemaakt (ballongarde gemixed) en ik  heb nog nooit zo'n luchtige kwarktaart gehad, het was zelfs teveel voor in de 24 cm springvorm, zou er nog een 16 cm kwarktaartje van bij hebben kunnen maken. ... als we de kom niet hadden afgelikt ;)