1

Onderwerp: Bruidstaart 40 p.

Eerst zou het voor 50 personen zijn en wilde ik vierkante vormen gebruiken.
Ik ga nu toch maar de ronde vormen pakken, die zijn naar mijn mening netter af te werken omdat ik natuurlijk nog maar net begin;-)

Ik heb de volgende maten ronde bakblikken:

20
24
26
30

Eventueel kan ik nog een 28 gaan halen.

Welke maten kan ik het beste gebruiken?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Bruidstaart 40 p.

Ik dacht zelf aan 30, 26 en 20.

Maar dan verspringt de taart niet gelijkmatig natuurlijk, zou dat storend zijn?

Liefs Martinique

3

De bruidstaart die ik volgende maand moet maken is ook voor 40 personen. Ga daar 3 ronde taarten van 24, 26 en 28 cm. voor gebruiken. Dat is ruimschoots genoeg (beter iets te veel dan te weinig).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Ik persoonlijk vind het wel storend als de maten niet gelijkmatig verspringen. Zeker voor een bruidstaart.
Je kán natuurlijk ook alle taarten dezelfde maat maken. Op een standaard.
Of stapelen, 20, 24 en 28 (10, 16 en 20 stukken is helaas net niet genoeg, extra hoog bakken misschien, dan kun je er 12, 18 en 22 uithalen, is wel genoeg).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ik ga toch maar de 28 halen dan en net als Naara de maten 24, 26 en 28 gebruiken.

Een standaard heb ik niet, en om die nou speciaal voor deze ene opdracht aan te schaffen zie ik niet zitten. Hier in de buurt is hij ook nergens te huren.

Liefs Martinique

6

Ik gebruik trouwens wel een standaard. Ben geen stapelaar.

Heb je die standaard niet van de Blokker? Was hier toen een topic over van Mascha geloof ik. Die is wel handig en niet duur.

7

Nee, helaas niet:-(

De vorige keren dat ik bij de blokker was hadden ze hem niet meer. Had al gedacht om te kijken naar gewoon 3 maten glazen taartschalen. Maar ja, zie die maar eens 3 dezelfde te vinden.

Liefs Martinique

8

Wanneer heb je hem nodig? Anders mag je die van mij wel lenen en met je leven bewaken! ;)

9

Martinique schreef:

Ik ga toch maar de 28 halen dan en net als Naara de maten 24, 26 en 28 gebruiken.

Een standaard heb ik niet, en om die nou speciaal voor deze ene opdracht aan te schaffen zie ik niet zitten. Hier in de buurt is hij ook nergens te huren.

Dat houdt in dat je dan maar een randje hebt van 1 cm in de stapeltaart..das wel weinig voor het mooie of niet ?

10

nnicole1234 schreef:
Martinique schreef:

Dat houdt in dat je dan maar een randje hebt van 1 cm in de stapeltaart..das wel weinig voor het mooie of niet ?

Ja, dat vind ik ook. Ik doe altijd zeker 5 cm, en mínimaal 4 cm verspringen, dan vind ik het randje al aan de kleine kant... :S

Mijn website: Presentaart

11

Mascha en Nicole,welke maten kan ik dan wel beter gebruiken?

Liefs Martinique

12

Carin schreef:

Ik persoonlijk vind het wel storend als de maten niet gelijkmatig verspringen. Zeker voor een bruidstaart.
Je kán natuurlijk ook alle taarten dezelfde maat maken. Op een standaard.
Of stapelen, 20, 24 en 28 (10, 16 en 20 stukken is helaas net niet genoeg, extra hoog bakken misschien, dan kun je er 12, 18 en 22 uithalen, is wel genoeg).

Dan kan ik er eventueel ook nog een 16 of een hartvorm bovenop zetten natuurlijk.

Liefs Martinique

13

16-20-24-28, maar dan heb je natuurlijk wel een stapel van 4 lagen en dat moet je ook aandurven ;)
Leuk zeg dat je een bruidstaart mag gaan maken!

14

Martinique schreef:

Mascha en Nicole,welke maten kan ik dan wel beter gebruiken?

Ik zou dan gaan voor 20, 24 en 30. Dan heb je precies genoeg voor minimaal 50 personen, en je verspringing is niet totaal gelijk, maar toch bijna... ;)
Ik zou die nemen.... :D

Mijn website: Presentaart

15

Nou, het heeft zichzelf opgelost..whahaha..loop ik me helemaal druk te maken;-)
Ik heb de opdrachtgeefster vandaag gesproken en ze wil helemaal geen stapeltaart. Maar liever 2 grote losse taarten. Als ze maar een beetje in dezelfde stijl zijn.

Liefs Martinique