1

Onderwerp: Vraagje over "waterval" van roosjes

Ik zou graag op een stapeltaart zo'n waterval van roosjes maken. Zoals je ook wel bij een gestapelde (bruids)taart ziet. Nou vroeg ik me af hoe je die roosjes (marsepein) vastmaakt aan met name de zijkant van de taart. Worden die gewoon geplakt met tyloselijm ofzo?
Ben bang dat ze er af vallen omdat ze best zwaar zijn natuurlijk.
Alle tips en info zijn welkom!
Groetjes, Monique

2

Re: Vraagje over "waterval" van roosjes

Tja,ben bang dat ik je niet erg kan helpen,als ik roosjes maakte,bleven ze altijd liggen met water,maar ik zou in jou geval tyloselijm maken en dan zal het zeker toch wel blijven zitten,misschien krijg je straks nog andere oplossingen van hoe anderen het doen.succes!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

3

Misschien toch met prikkertjes of van die chocostokjes?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

4

Vastplakken met een dotje icing?

5

Toen ik een boltaartje maakte vol met roosjes heb ik het met tylose-water-lijm geplakt en  dan onderaan beginnen zodat die daarboven er een beetje tegenaan rusten. Ik heb ze wel een beetje plat gesneden aan de onderkant zodat je een lekker oppervlak hebt om lijm te smeren en zo zijn ze ook gelijk wat lichter natuurlijk...
Misschien kun je dit ook toepassen op een gewone taart (dus geen bolvorm)...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

ik heb ze idd op mijn bruidstaart ook schuin afgesneden, en ik heb in de zijkantroosjes een prikkertje gestoken en met een klont icing vastgeplakt

Alles goed???? nee 3 fout

In september mag ik ook een bruidstaart maken met een waterval van roosjes (oke duurt nog wel even, maar ik denk er ook al over na...haha) ik zou ze denk ik ook schuin afsnijden en dan met stevige icing/glazuur vast maken, ik duf het niet goed met prikkertjes te doen stel je voor dat er iemand inblijft brrrrr......nee ik wil het zo gaan doen....maar ik hoor het wel hoe jij het gaat doen en wat goed werkt!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"