1

Onderwerp: minimuffin vorm

Ik heb zo'n bakplaat voor muffins, ik geloof voor 24 minicakjes.
Leek me erg leuk, alleen heb het nooit gebruik.
Vraag me nl hoe dat moet, want voor normale cakejesmaat gebruik ik van die papieren vormjes waar je beslag in doet en dan in de vorm.
Maar voor deze maat heb ik nooit papiertjes gezien.
En invetten lijkt me een beetje te, want er zit natuurlijk ook al boter in het beslag, ben bang dat het dan erg vet wordt.

Heeft iemand deze bakplaat ook en hoe werk je ermee???

bedankt voor de antwoorden.

2

Re: minimuffin vorm

ik heb zelf niet zo'n bakplaat, maar ik zou zeggen, vet het heel licht in, als je met bakspray doet, daarna met een papiertje het overtollige wegvegen. Kan met boter natuurlijk ook. Succes!

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

3

Ik gebruik die van mij redelijk vaak, ik doe er altijd kleine papieren vormpjes in die ik via eBay gekocht heb. In de webshop verkopen ze ze ook, als je daar zoekt op 'mini baking cups' moeten ze te vinden zijn!

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

4

Als je beslag gebruikt waar al boter in zit en het bakblik heeft een anti-aanbaklaag moet dat ook al goed zijn. Ik heb trouwens wel mini-muffinpapiertjes, gekocht in Oostenrijk! :lol: Dus als je daar nog eens in de buurt komt! :P

5

marijke schreef:

Als je beslag gebruikt waar al boter in zit en het bakblik heeft een anti-aanbaklaag moet dat ook al goed zijn.

Geldt dat niet alleen voor siliconen bakvormen?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Sir Kneighf schreef:

In de webshop verkopen ze ze ook, als je daar zoekt op 'mini baking cups' moeten ze te vinden zijn!

:/  lekker goed gekeken. Thanks voor de tip!