1

Onderwerp: amerikaanse muffins

Een recept uit het boek Kindertaarten van Sara Lewis dat bij mij nu net uit de oven komt en er zo goed uit ziet dat ik het even wil delen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6I6MOXXN.jpg

300 gr bloem
3 tl bakpoeder
125 (riet)suiker
3 eieren
4 eetl zonnebloemolie
50 gr gesmolten boter
2 tl vanille essence
150 gr yoghurt

De droge ingredienten in een kom doen en mengen.
De natte ingredienten in een kom doen en mengen.
De natte bij de doge doen en kloppen met een vork tot een luchtige massa.
Bakken op 200 graden voor 15-18 min in papieren vormpjes in muffin bakvorm tot goed gerezen, goudbruin met scheurtjes bovenop.

Ik kreeg wel teveel beslag voor 12 muffins, dus er staan er nu nog 3 in de oven... Misschien als je wat hogere papieren vormpjes hebt dat het dan wel lukt...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: amerikaanse muffins

Zouden ze ook kunnen worden gemaakt met Griekse yoghurt of mislukken ze dan sowieso?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3 Laatst bewerkt door MarielleM1978 (01-04-2008 19:10)

Toevallig zag ik dit recept toen ik net thuis was en met het eten bezig was. Ben al een tijdje op zoek naar het voor muffins die ik geproefd heb op de boot naar Engeland. En ik heb ze meteen maar gemaakt en ik moet zeggen dat ze toch wel heel erg in de buurt komen. Alleen vind mijn man ze niet zo lekker, het is wel heel anders dan zoete cake, het is meer een broodje. Maar ik ben er blij mee, dat ik nu een recept gevonden heb. Volgende keer ga ik ze met chocola proberen te maken :)

Groetjes,
Mari

4

MarielleM1978 schreef:

Toevallig zag ik dit recept toen ik net thuis was en met het eten bezig was. Ben al een tijdje op zoek naar het voor muffins die ik geproefd heb op de boot naar Engeland. En ik heb ze meteen maar gemaakt en ik moet zeggen dat ze toch wel heel erg in de buurt komen. Alleen vind mijn man ze niet zo lekker, het is wel heel anders dan zoete cake, het is meer een broodje. Maar ik ben er blij mee, dat ik nu een recept gevonden heb. Volgende keer ga ik ze met chocola proberen te maken :)

Groetjes,
Mari

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

Ja, heerlijk! Was al vanaf december aan het zoeken en proberen, maar het lukte maar niet. Had wel een ander recept gevonden voor chocolademuffins, maar nu ik deze geprobeerd heb, zijn deze toch een stuk beter.

Ik had gedacht om die chocolademuffins te maken met wat cacaopoeder en dan stukjes chocolade erdoor.

Groetjes,
Mari

6

Sir Kneighf schreef:

Zouden ze ook kunnen worden gemaakt met Griekse yoghurt of mislukken ze dan sowieso?

Nou lijkt me geen probleem hoor. En ze gaan zo makkelijk dat mislukken bijna moeilijk is...

Met een beetje cacao erdoor (misschien een beetje bloem weglaten ter compensatie) lijkt me ook prima gaan.

Ik heb voor het paasontbijt deze muffins gemaakt met een flinke eetlepel speculaaskruiden erdoor, ook erg lekker!

En het is inderdaad geen cake-recept, maar meer iets tussen een broodje en een cakeje in...

7

MarielleM1978 schreef:

Alleen vind mijn man ze niet zo lekker, het is wel heel anders dan zoete cake, het is meer een broodje.
Groetjes,
Mari

8

lilo schreef:
Sir Kneighf schreef:

Nou lijkt me geen probleem hoor. En ze gaan zo makkelijk dat mislukken bijna moeilijk is...

Ok

9

Sir Kneighf schreef:

Ok

10

lilo schreef:
Sir Kneighf schreef:

Ok

Berichten [ 10 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » amerikaanse muffins