1

Onderwerp: helllp

heb ik gisteren een taart gemaakt en vandaag kwamen ze hem ophalen.
is hij gaan smelten.
gelukkig zag ik het nog voordat ze er waren en heb er nog wat aan gerepareerd maar ik baalde wel zeg.
zat behoorlijk wat werk in.
kan dit aan de vulling liggen had namelijk voor het eerst baveroise erin gedaan en lemoncurd en botercreme.
ik heb wel een dijkje gespoten voor de baveroise en de lemoncurd.
of zou het eraan kunnen liggen dat hij niet in de koelkast stond maar in een koude schuur.
ik durfde hem namelijk niet in de koelkast te zetten vanwege smelt gevaar maar had ik het nu maar gedaan zeker.
ze waren er gelukkig wel erg blij mee en zagen het niet eens en heb zelfs een fooitje gekregen maar het was niet naar mijn zin.
wie kan mij tips geven
alvast bedankt

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

2

Re: helllp

Ohh...wat jammer, zeg!!

Ik heb er alleen 'ervaring' mee toen ik een keer een taart niet had afgedekt,
en in de koelkast had gezet..

Als je een dijkje hebt gemaakt, zou ik niet weten hoe het gekomen is,
misschien ertussen/langs gegaan??

Hoop dat je erachter komt hoe het komt!

3

Met welke botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

hoi marianne

ik heb hem afgesmeerd met de botercreme mix maar las dat dat volgens vele goed kon.
en als ik hem in de koelkast zet gaat hij dan ook niet smelten

groetjes

groetjes van miranda.

5

Klopt, er zijn een heleboel mensen bij wij dat probleemloos gaat. Maar het gaat ook wel eens mis (degene die dat nooit hebben meegemaakt, geloven dat niet ;)). Op de

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

bedankt marianne ik ga de mix nu maar niet meer gebruiken om af tesmeren vindt ik wel jammer want hij is zo lekker maar ga het risico niet meer nemen

groetjes van miranda.

7 Laatst bewerkt door kids4co (01-04-2008 17:43)

ow...heb dit even gevolgd, en ik gebruik altijd (nou ja, altijd: 6 taartjes verder!! haha) de botercreme mix van de webshop....
en heb het nog maar 1x gehad, maar dacht toen dat het van de condens van de koelkast kwam...ga de tip even in gedachten houden!

8

Moet eerlijk zeggen, ik heb het nooit :nooo

Met mix niet, zonder mix niet, buiten de koelkast niet en in de koelkast ook niet. Ik gebruik wel vaker de 1:1 versie, maar laatst zat er ook gewoon slagroom door omdat mijn dijkje het begaf, ook geen probleem. Ik gooi ze ook altijd in de koelkast en doe er niets speciaals mee. Ben wel benieuwd hoe dat zweten er uit ziet, haha. ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com