Onderwerp: Hoe bekleed ik een taart met restjes fondant
Ik heb diverse restjes fondant. Ik wil deze kleine stukken omtoveren tot een grote lap met kleuren en dan de taart bekleden.
KAN DAT!
Of heeft iemand een ander idee?
Groet
Ester
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe bekleed ik een taart met restjes fondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb diverse restjes fondant. Ik wil deze kleine stukken omtoveren tot een grote lap met kleuren en dan de taart bekleden.
KAN DAT!
Of heeft iemand een ander idee?
Groet
Ester
't is maar net hoe je wilt dat het eruit komt te zien...
Misschien kun je alle losse bolletjes kleur uitrollen tot bijna de gewenste dikte.
Vervolgens al die lapjes in elkaar puzzelen en dan met een paar keer rollen in-en aanelkaar vast rollen. Dan heb je een lapjesdeken van kleuren.
Wel voorzichtig doen met bekleden!
Of alles mengen, maar wat voor kleur je dan krijgt...?;)
Ja alles mengen hmmm veel wit, beetje blauw, beetje roze en ietsiepietsie rood wordt dat niet een lichte paars kleur?
Moet je dan lang kneden om alles goed gemengd te krijgen. Als je het half mengd en dan uitrolt ziet het er dan leuk uit?
Als ik de lapjes aan elkaar wil maken doe ik dat met water?
Groet
Ester
Kan denk ik wel, op de randjes, maar dus wel nog een paar keer goed uitollen, zodat de randen 'mengen'. Snappie? Moeilijk om met woorden uit te leggen!
Je bedoelt dat dan het blauw overgaat in het wit en een beetje lichtblauw wordt?!
ik denk dat marielle bedoeld, dat je eerst alle lapjes apart uitrolt, dan alles tegen elkaar aanlegt, en dan nog een keertje erover heen rolt..dan krijg je een soort
camouflage effect..! (schrijf je dat zo?? haha) dan heb je geen overloop van kleur, en heb je volgens mij geen water nodig..!
nu ik weer terug lees, weet ik niet of dit bedoeld wordt, lastig uit te leggen, dus..maar:
Succes, ben benieuwd naar je taart!
Ik snap wat je bedoelt hoor Diannne.
Ik ga het gewoon zo doen aanstaande vrijdag.
bedankt door de reacties allemaal!!
Als je het heel even door elkaar kneed en dan uitrolt krijg je marmer effect met verschillende kleuren. Vind ik persoonlijk ook heel leuk. Gebruik dan wel verder weinig versiering, want al die kleurtjes is al druk genoeg.
H
Ik laat het resultaat zeker zien. Ik weet alleen niet of de buurjongen het echt leuk vind. De brommer is in pastelkleuren en ik moet nog iets bedenken wat voor een kleuren er in de fondant worden gemengd, in iedergeval niet te veel roze hihi
greeeetz allemaal
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe bekleed ik een taart met restjes fondant