1

Onderwerp: marsepein kleuren met een keuekenmachine

Heeft iemand ervaring met het kleuren van marsepein met de Kitchen Aid of met een andere keuekenmachine. Ik overweeg om een mooie kitchen aid aan te schaffen, maar vraag me af of die dat aankan. Zou wel handig zijn. De Krups keukenmachine heeft meer vermogen (maar liefst 1200 watt) dus kan dan misschien wel veel beter.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
alvast bedankt.
Groeten,
Ellen uit Bunnik

Bekijk mijn taarten in www.mijnalbum.nl/Album=YTFDUOVI

2 Laatst bewerkt door kids4co (31-03-2008 19:44)

Re: marsepein kleuren met een keuekenmachine

Ik heb zelf geen ervaring, ook geen keukenmachine, maar heb er wel wat over gelezen...
Je kan het wel kleuren, volgens mij met zo'n 6 ons tegelijk!
Dit gaat dan wel over de Kenwood.
Hoop dat je nog meer reactie's hierover krijg,
en zal nog even zoeken of ik het kan vinden!

3

Hier zijn inderdaad verschillende ervaringen mee. Wat je in ieder geval moet doen is er bij blijven en niet teveel tegelijk. Ik waag mijn Kennie er trouwens niet aan. Ik vind het niet erg om met de hand te doen.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik doe het wel af en toe en dat gaat goed (Ik heb trouwens een 'Kennie', das de Kenwood Pattissier). Maar ik durf het je niet aan te raden, ik heb gehoord dat sommige mensen er een verbogen deeghaak aan hebben overgehouden.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Klopt, dat heb ik inderdaad. Ik heb een Kenwood Patissier en sinds ik marsepein ermee heb gekleurd, past de deeghaak er niet meer op :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Fijn dat jullie gereageerd hebben. Ik ga de Krups eens verder bestuderen, die heeft een vermogen van 1200 watt. En anders maar met de hand.
Bendankt.
Groeten,
Ellen

7

ik heb de kitchenaid en kleur er mee, max 500 gram per keer. Heerlijk wat een tijdswinst! (met de deeghaak trouwens)

lekker duurt het langst!

8

Bedankt Meyke dat is precies wat ik hoopte te horen. Inmiddels heb ik de Kitchenaid besteld. Ik ben erg benieuwd. Over 2 weken moet ik een taart voor minimaal 50 personen maken en dat zou wel handig zijn om het marsepein in de KA te kunnen kleuren.

9

mijn kenwood is er aan ten onder gegaan. Gelukkig nog wel garantie, hij wordt op dit moment gerepareerd. Ik heb wel een andere machine gekocht ondertussen.
Bij Sandra78 is de deeghaak helemaal afgebroken, terwijl er niet eens veel marspein in zat.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

10

Ik heb het ook gekleurd in de Kitchen Aid... heerlijk!!! 400 gram heb ik gedaan en ik snijd het eerst nog even in stukken. En blijf er wel bij staan om het marsepein af en toe van de haak om van de beslagkom af te halen. En inderdaag met de deeghaak.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.