1

Onderwerp: dacht met 7 eieren ... :-/

ik heb net een biscuit  met de webshopmix  gebakken,  in een rechthoekige vorm dat komt van de webshop met afmeting 23 op 33 , 5 hoog

met 7 eieren , daar een boord aangebracht met bakpapier
dacht,  deze zal hoog worden :-/

nop dus 5 cm zoals de hoogte van bakvorm

hoeveel eieren gebruiken jullie op een bakvorm van deze afmeting?(23 op 33 , 5 hoog

nu ben ik heel erg benieuwd naar jullie antwoord

2

Re: dacht met 7 eieren ... :-/

Als ik jou was zou ik even kijken op de site van felicitaartjes van Wietske en Annette.
Daar staat een súper handig schema met hoeveelheden voor verschillende maten en vormen bakvormen!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

3

Ik zou voor deze maat 550 mix, 435 gram ei (afgewogen zonder schaal) en 55gram (=ml) water gebruiken, en inderdaad met verhoging van bakpapier.
Evt. oplopend bakken: 10 minuten op 140, 10 minuten op 165 en de rest op 180 (geen hetelucht bij mij). Na 40 minuten eens checken of-ie gaar is.

Zo zou ik het doen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

lengte  x breedte x hoogte= inhoud van de bakvorm. dan per halve liter 1 ei  en 65 gam mix en 6,5 gram water. dus in dit geval
23 x 30 x 5 = 3795 dus afgerond 3,8 liter. ik zou dan gaan voor 8 eieren (ik rond het ei dus naar boven af), 520 gr mix en 52 ml water. de eieren even opwarmen in warm water en het water dat ik toevoeg is ook van dat warme water. een bakrand verhogen met bakpapier en dan moet het lukken.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.