1

Onderwerp: biscuit uit de vriezer

nou, ik heb gisteren mijn eerste biscuit in de vriezer gedaan. ik hoopte eigenlijk dat mijn bestelling van de webshop gisteren nog bezorgd zou worden (is vrijdag verzonden) maar helaas is dat dus niet gebeurd. dus kapsel maar in de vriezer (raar om dit te typen als kapster zijnde :) ) maar als ik hem van de week wil ontdooien moet dit dat ook nog op een speciale manier? ik heb hem in gewone huishoudfolie ingepakt. bijv. eerst koelkast en dan pas kamer temp. wel of niet in de folie laten? hoe lang duurt het ongeveer voor ik hem kan doorsnijden dan?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: biscuit uit de vriezer

Ik leg 'm altijd zo uit de vriezer met folie en al op het aanrecht en na een paar uurtjes is het ontdooid. Bevroren doorsnijden kan ook, maar vind ik zelf niet zo makkelijk, (Scheelt denk ik ook hoe groot je kapsel is....?)
Overigens is een kapsel dat in de vriezer is geweest lekkerder dan als ie er niet in is geweest, dus daar heb je dan mazzel mee ;) :lol:

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Dus als je echt weinig tijd hebt kun je hem van te voren bakken in de vriezer doen en dan bv een week later er uit halen....dan is tie niet te droog????? Maar ik begrijp dat hij juist dan lekkerder is???? Want dan moet ik dat ook eens gaan proberen want soms is het allemaal nogal veel op een dag!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

4

Hij wordt juist minder droog van in de vriezer liggen.
Hier liggen mijn kapsels standaard in de vriezer. Minstens 1 nacht maar soms wel veel langer. Ik bak altijd rustig m'n kapsel en gooi die in de vriezer tot de dag is aangekomen dat ik hem moet vullen en bekleden. Dan haal ik hem er 's ochtends uit en een uurtje later is hij genoeg ontdooit om te kunnen snijden.
Scheelt me veel tijd en energie en de smaak wordt er absoluut niet minder door.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Ik leg eigenlijk nooit mijn kapsel in de vriezer maar Wilton boek anbeveelt het ook omdat dan ook het kapsel makkerlijker door te snijden is en minder kruimelt als ie half bevroren is. Als het een luchtige is dan duurt het maar even voordat je er kunt doorsnijden

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

6

Ik vries ze ook gewoon in..al is het maar voor 1 dag,
vind ze er inderdaad lekkerder van worden..!
En ontdooid zijn ze zo!

7

Als jullie ze invriezen, wanneer doen jullie dat dan? Vrij snel als hij uit de oven komt en net is afgekoeld, of wachten jullie wel even tot hij echt helemaal is afgekoeld?
En hoe verpak ik hem? Gewoon in huishoudfolie?

8

bij mij is hij dan zo goed als helemaal koud, dus niet helemaal echt super afgekoeld denk ik. gaat idd in de huishoudfolie hier.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

9

Ik doe ze in een pendaalemmerzak.

10

En ik verpak ze eerst in huishoudfolie en vervolgens nog in een plastic zak :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

11

hey medebaksters
tot hoelang kan je hem invriezen?
denk als hij te lang in de vriezer blijft dat de buitenkant dan gaat uidrogen

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

12

Geen idee hoe lang het officieel kan. Maar hier liggen de Ikea-bolletjes soms wel 1 of 2 maanden in de vriezer. Maak er altijd een paar en als er dan opeens een gelegenheid is haal ik er een uit de vriezer en heb ik met een half uurtje een taartje. Smaak is dan nog steeds heerlijk, absoluut niet droog.

13

Ik bewaar hem in een pedaalemmerzak en goed dichtknopen en dan in de vriezer en ook in de zak weer laten ontdooien,gaat ook heel goed.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl