1

Onderwerp: botercreme

Hallo allemaal, ik ben Nathasja Tepper, en ben een beginner. Ik heb

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

2

Re: botercreme

Roomboter ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

Bedankt voor je antwoord, tof!
Dat betekend morgen die taart maken want roomboter heb ik niet in huis. :/

www.tazzels.nl

4

Als je de botercr

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Wow...dit word al ingewikkeld...voor mij.. Poedersuiker dezelfde hoeveelheid als de boter? Wegen dus? Word dat niet veel poeder om het zo zwaar te maken als boter? Of zeg ik nu iets heel doms? Vanille of cirtoen heb ik toevallig vandaag bij AH zien staan bij de taarten-maak-vak, dus dat gedeelte gaat goedkomen, maar dat andere...:think:

www.tazzels.nl

6

Dit geldt alleen als je het dus niet met een mix aanmaakt. Dan is volgens mij het makkelijkste recept de 1:1 botercr

7

Ah! Kant en klare mix..ja die heb ik!:y
Ik heb nog wel een mixer nodig die je kunt aanzetten en weglopen want ik heb alleen een handmixer...
Die extracten ga ik vandaag ook halen, dat lijkt me heel lekker!
Ik zal laten weten hoe het gegaan is.
Bedankt!!

www.tazzels.nl

8

Hoi Natasja,

Ben benieuwd of je botercreme is gelukt. Een gewoon pakje margarine was ook goed geweest hoor. Maar om te bakken gebruik je nooit de boter uit een kuipje (voor op brood dus). Ik gebruik de mix van de shop en die is erg lekker. En nu maar van alles erdoor gooien voor de smaak. Gewoon experimenteren met kleine beetjes (Nutella, chocopast, jam enz.) SUcces.

gr Ellen

9

Bedankt Ellen, ik heb alles in huis gehaald en als de kleine zo op bed ligt kan ik aan de slag. Ik wilde de taart in 4-en delen zodat ik wat verschillende smaken kan uitproberen. Want daar gaat het nu voornamelijk om. En ik begrijp dat ik dus ook jam enzo door de botercreme kan doen? Of gewoon een laagje op de cake, of kapsel of biscuit...
Ik laat t weten hoor!
spannend eigenlijk zeg....:)

www.tazzels.nl

10

Het is gelukt! :D
Ik heb 4 smaakjes geprobeerd, frambozen jam, choco, citroen en vanille. De jam en citroen waren favoriet, lekker fris. Ik heb ook foto's gemaakt maar ik weet niet hoe ik die bij m'n text krijg.
Ik weet nu ook wat ik anders of beter wil doen de volgende keer.
Super leuk om te doen!

www.tazzels.nl

11

Hallo daar ben ik nog even...ik heb eerst geprobeerd het antwoord te vinden maar ik moet (voor m'n gevoel) toch weer een droge vraag stellen...Toen ik gisteren die botercreme aan het maken was, stond er op de verpkking wat ik erbij moest doen. Ik begreep alleen niet wat bakkerspoedersuiker is. Ik had van die kleine bakpoeder zakjes gekocht maar begreep al snel dat dat het niet kon zijn omdat ik 100 g nodig had, en er maar 16 g in zo'n zakje zit. Ik heb er wat natrena door gedaan. Maar wat is dat voor poedersuiker?
Groetjes Nathasja.

www.tazzels.nl

12

Volgens mij is dat poedersuiker wat je o.a. via de webshop kunt bestellen. Dat is iets fijner dan gewone poedersuiker. Maar ik gebruik tot nu toe ook de gewone en dat gaat prima.

13

Ow..ok, dan bestel ik het gewoon, het zal wel ergens goed voor zijn...:thumb:

bedankt Cindy!

www.tazzels.nl

14

Mijn botercreme recept:

50 gr margarine
50 gr roomboter
300 gr poedersuiker
1 1/2 tl vanille suiker
3 el melk of citroensap of kokosmelk of sinasappelsap of voor volwassene iets met alcohol;)

Gebruik dit alleen als decoratie niet als vulling;)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

15

oja boter en poedersuiker en vanille suiker mixen met handmixer en dan het natte toevoegen en nog fff 10 min door laten mixen

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

16

Kokos..Mmmm...!:9

Het is genoteerd hoor, bedankt!

www.tazzels.nl