1

Onderwerp: SPOED wel of niet in koelkast??

Hallo allemaal,

De zoveelste vraag over het bewaren van een taart. Ik ben bezig met een (kasteel)taart te bekleden met fondant / marsepein en vulling banketbakkersroom / slagroom. Nu heb ik geen zin om op het laatste moment te stressen en wil ik hem eigenlijk vanavond al afmaken. Ik lees alleen zoveel tegenstrijdige antwoorden betreffende het bewaren in de koelkast. Ik snap dat slagroom en room in de koelkast moeten, maar ik lees ook constant (en heb dat ook zelf een keer ervaren!!) dat je fondant marsepein kan gaan smelten / zweten hoe kan ik dit dan het beste voorkomen zonder dat ik morgen voor een treurige verrassing kom te staan???

Onwijs bedankt voor een reactie!!!
Gr Mandy

2

Re: SPOED wel of niet in koelkast??

Zet je koelkast op de laagste stand, ik bedoel dus zo warm mogelijk! Of zet je taart vannacht in een onverwarmde garage of schuur.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Zolang je je koelkast deur niet open doet voordat je je taart er weer uithaald gaat het goed. Voordat we verhuisden had ik een koelkast alleen voor mijn taarten en heb nog geen ene keer gehad dat ze smolten omdat ik ze in de koelkast had gezet.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

4

Ik heb je raad opgevolgt en de kant en klare taart afgedekt in de schuur geplaatst...en nu maar hopen dat het goed gaat!!! Hij is wel naar mijn zin, maar nog steeds niet zo als ik hem graag had willen hebben. De torens staan niet helemaal recht en zijn ook niet helemaal glad. Maar ik denk dat mijn zoon daar minder moeite mij zal hebben....Nu een volgend vraagje misschien kan jij me daar ook wel mee helpen. Ik had in de webshop die matjes met hout en steen nef gekocht, maar ik leip tegen het volgende probleem. Je moet van te voren de structuur er in drukken, maar hoe weet je nu precies waar de zijkant komt???? Als je de lap er overheen legt zie je toch pas waar de exacte nerven moeten komen, en ze er indrukken als de fondant al over de taart ligt lukte dus niet. Jammer maar wie weet volgende keer beter!!!

Je hoort en ziet het morgen.

Gr mandy