1

Onderwerp: Spoed! Dunne aardbeienkwark

Hoi hoi,

Ben nu bezig de taart aan het vullen en ik had aardbeienkwark gekocht en daar wilde ik in eerst instantie geklopte slagroom onder doen. Maar die slagroom mislukte dus (heb ik altijd met dat merk, volgende keer maar eens ander merk halen) en nu heb ik er slagroom van een spuitbus onder gedaan. Hij is al iets dikker, maar nog veel te dun denk ik om op de taart te doen, dan loopt het er morgen zo uit.

Wat kan ik er nog onder doen om het wat steviger te maken? Ik heb nog wat slagroom in de spuitbus, zal ik dat er nog onder doen, of heeft dat weinig zin?

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

2

Re: Spoed! Dunne aardbeienkwark

Niemand?

Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

3

moet je echt wat eronder doen??? ik begrijp niet helemaal wat je wilde....vulling met slagroom EN kwark....? en nu alleen kwark...omdat de slagroom niet lukte...

sorry moet t met lepel in hebben :D

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

4

Ik zou het stijver maken door er een paar blaadjes gelatine door te doen! Deze wel eerst even oplossen in wat warme vloeistof (nadat ze eerst 10 minuutjes in koud water hebben geweekt) en dan pas aan de massa toevoegen. Maar daarna zul je wel een flink poosje geduld moeten hebben totdat het geheel voldoende is 'aangesteven'...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik heb inmiddels de rest van de slagroom eronder gedaan en hoop nu maar dat het ietsje stijver word. Gelatine blaadjes heb ik niet in huis helaas.
Maar het zal vast goed komen, jam is toch ook niet zo heel dik?

6

Anne Brith schreef:

moet je echt wat eronder doen??? ik begrijp niet helemaal wat je wilde....vulling met slagroom EN kwark....? en nu alleen kwark...omdat de slagroom niet lukte...

sorry moet t met lepel in hebben :D

Hahaha, duidelijk uitleggen is ook niet mijn sterkste kant ;)

Ik ben een vulling uit de combinatie vullingen lijst aan het maken namelijk deze:
1e laag laagje chocolade met aardbeienjam, 2e laag aardbeienkwark met slagroom en verse aardbeien. Nu had ik diegene die deze combinatie bedacht had al gemaild of je de slagroom onder de kwark moest doen, of dat er aarbeienkwark met slagroom te koop is. Maar geen reactie op gehad helaas, dus gezoch in de winkel en ik kon alleen aardbeienkwark vinden en dacht daarom dus dat je de slagroom er zelf onder moest doen.

Snappie?

Maar mijn zelf geklopte slagroom (uit zo'n pakje) was dus mislukt vandaar dat ik een spuitbus slagroom eronder heb gedaan, maar het bleef heel erg vloeibaar, vandaar mijn vraag.

7

Die slagroom uit zo'n bus is volgens mij ook niet echt geschikt om zoiets mee te doen; als je dat op koffie krijgt is het toch ook binnen 5 minuten helemaal weg? Ik heb altijd een paar van die pakjes houdbare slagroom van de Aldi op voorraad in de ijskast, die kunnen eigenlijk niet mislukken. Misschien een tip?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...