Onderwerp: nu al vullen en overgieten?

Hoi iedereen,
ik wou graag weten of ik mijn taart vanavond nog kan vullen en overgieten als ik hem zondag (overmorgen dus) nodig heb.
Als vulling had ik banketbakkersroom gedacht binnen een dijkje van chocoladeganache en daarna wou ik overgieten met chocoladeganache. Ik heb dit nog nooit eerder gebruikt (ganache) dus weet ik het niet goed.
Nadien in de ijskast bewaren?

groetjes Inge

2

Re: nu al vullen en overgieten?

Ben je er al mee begonnen???

Meid...dat kun je best doen hoor :Y
Zou het daarna in de koelkast zetten...en voor gebruik een uur eerder uit de koelkast halen en op aanrecht afgedekt laten staan om op temperatuur te komen...

Het gaat je lukken...succes ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Ik ben er inderdaad aan begonnen.
Is naar mijn idee wel goed gelukt alleen het spuiten met de ganache lukte niet want het was te stevig om te spuiten (kwam niet door spuitmond heen), heb dijkje met wat moeite gesmeerd.

Inge

4

Goed zo Inge...gewoon doorgaan...en is die verder helemaal naar je zin geworden???
Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet...je gaat het ons toch wel laten zien h

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

De taart is inderdaad geworden zoals ik wou. De ganache heb ik toch kunnen spuiten (voor een randje onderaan) door hem lichtjes op te warmen.
Het showen hangt van mijn man af want ik ken daar niets van; dus zodra hij tijd en vooral zin heeft , probeer ik ze in de parade te krijgen.
Het was alleszins een lekkere taart (is al helemaal op, iedereen wou een extra stuk).

groetjes Inge uit Belgi