1

Onderwerp: Decoreren met marsepein op fondant..?eerste taart..!

Hmm ik ben mijn eerste taart dus aan het maken (bijna af :) alleen nu vraag ik me af of jullie de marsep[ein (decoratie) vastplakken ofzo met iets aan het fondant (bekleding)...

het ligt nu los op de taart en vraag me af of dat niet vast kan op de een of andere manier...

2

Re: Decoreren met marsepein op fondant..?eerste taart..!

de meesten gebruiken wat water. Met een klein penseeltje maak je het te bevestigen deel wat vochtig en plaatst het zo op de taart. Mocht het een grotere decoratie zijn, dan gebruik je eetbare lijm of wat Royal icing!

3

als je iets met alcohol gebruikt verdamt het iets sneller en wordt het niet zo'n plakboel. Vind ook dat essence beter werkt dan water.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

4

bedankt voor jullie tip; de taart is gelukt en was lekker....!!!
Weten jullie toevallig nog een lekkere combinatie van vulling; chocomousse waar past dat goed bij

Had vandaag aarbeienjam en banketbakkersroom maar proefde toch een beetje saai...wel lekker hoor maar niet echt bijzonder...nu wil ik wel iets met chocoladevulling icm nog iets pproberen...ideetjes???

Of zou het lekker zijn om door de banketbakkersroom wat slagroom te mengen....????

5

Laat je taart een nacht staan en dan nog eens proeven;)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

6

helpt dat...wordt het dan niet nattig ofzo???

hoe dik zijn jullie biscuitlagen in vergelijking met banketbakkersroom vond best moielijk te bepalen hoeveel ik er nou tussen moest doen...