Onderwerp: dikte fondant
Even nog een paar vraagjes voor alle duidelijk voor ik mij morgen aan het grote werk begeef! Mijn bloemetjes en vlindertjes heb ik nu af, en ze zijn gelukt!! Oef, da's al
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dikte fondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Even nog een paar vraagjes voor alle duidelijk voor ik mij morgen aan het grote werk begeef! Mijn bloemetjes en vlindertjes heb ik nu af, en ze zijn gelukt!! Oef, da's al
Ik rol zelf tot 3 mm dikte en als het eenmaal op de taart ligt wordt het met het smootheren nog iets dunner.
Door fondant om taart te bekleden hoeft inderdaad geen tylose.
ik doe het net als sir K ....2 tot 3 mm...want als je nog wat ga versieren wordt t snel te zoet.... zag eens een howto van 5 mm....dat vind ik toch iets te dik....
Net wat je zelf lekker vindt denk ik..
Sommige zoetekauwen vinden een dikke laag lekker,.. zie soms wel eens een filmpje op youtube waarbij het fondant bijna een centimeter dik is!!
Ikzelf vind zo dun mogelijk het lekkerst.. helemaal als je het ook nog gaat decoreren
Let wel op dat je bij het uitrollen af en toe poedersuiker onder je fondant strooit, zo voorkom je dat het gaat plakken.
dikke laag blerk vies vind ik dat ik probeer altijd zo dun mogelijk en vaak gaat dat perfect maarja smaken verschillen
ik doe het net als sir K ....2 tot 3 mm...want als je nog wat ga versieren wordt t snel te zoet.... zag eens een howto van 5 mm....dat vind ik toch iets te dik....
5 mm is wel dik ja maar je krijgt de taart dan ook zo heel mooi strak. Ik gebruik 3 mm omdat ja ik de taart dan zo strak krijg. Als het dunner is krijg je al gauw oneffenheden. En mijn decoratie van marsepein worden meestal alleen maar opgegeten door de echte zoetekauwen.
En als ik dadelijk ermee aan de slag ga, maakt snelheid dan iets uit, of kan ik het gewoon op mijn dooie gemak doen?(het rollen en bekleden bedoel ik)
En leg ik de lap met de bovenkant, dus de kant waarop ik gerold heb bovenaan, of de onderkant die op het werkblad met poedersuiker gelegen heeft?
ik gebruik onderlegger van Tupperware zodat ik niets onder hoeft te gebuiken:) maar zou geen poedersuiker gebruiken. Maizena of aardappelmeel is veel beter en makkelijker af te vegen. Ik zou onderlaag boven aan doen omdat je met uitrollen aan de bovenkant meestal niet zo'n glad mooi oppervlakte krijgt als de benedenlaag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dikte fondant