Onderwerp: Cup Cake of Muffin recept
Ik moet volgende week 100 cupcakejes maken. heeft iemand een recept voor grote hoeveel heden???
al vast bedankt
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cup Cake of Muffin recept
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik moet volgende week 100 cupcakejes maken. heeft iemand een recept voor grote hoeveel heden???
al vast bedankt
hoe grote mixer heb je?
Ik vind dit muffinsbeslag het lekkerst
2 eieren
2 dl suiker
1 dl melk
100 gr gesmolten boter
3 dl meel
2 tl bakpoeder
2 tl vanille suiker
Ei en suiker luchtig kloppen (20 min met handmixer is best) Melk bij gesmolten boter doen, meel, bakpoeder en vanille suiker zeven en beetje bij beetje de boter/melk en meel om en om toevoegen
180 graden 10-15 minutten.
Beslag aantal keer verdubbelen voor grote porties. Als ik me goed herinner is een beslag voor 12 muffins.
Lekker als je er bevroren bessen in doet, die blijven heel als ze bevroren zijn, jam als ze niet bevroren zijn.
O ja muffins vorm vullen tot 1 cm onder de rand, dan gaan ze er niet overheen
oooh dank je wel! ga hem uitproberen
bij die meel bedoel je dan gewoon bloem???
bij die meel bedoel je dan gewoon bloem???
Ja denk het wel hehe. Geen zelfrijzend bakmeel maar gewoon witte meel/bloem
Maar kan je dit dan ook gebruiken ipv cupcakes zeg maar???? Ik heb al meerdere cupcakes recepten uitgeprobeerd maar ben er niet zo weg van ze zijn vaak zo stug en muffins lekker luchtig......kan dit?
naomitje schreef:bij die meel bedoel je dan gewoon bloem???
Ja denk het wel hehe. Geen zelfrijzend bakmeel maar gewoon witte meel/bloem
ok dan ga ik dit proberen
had de cupcake recept van de site gebruikt maar die kwamen maar tot de helft van het vormpje {jammer]
Roggeknorrie volgens mij komt dat omdat in cupcakes meer boter zit
ja toch????{ ben pas begonnen maar dacht dat ergens gelezen te hebben hihihi}
ik weet het verschil niet tussen cupcakes en muffins maar dat recept wat ik op heb geschreven maakt ontzettend lekkere, sappige muffins
ik ga ze vanavond proberen te maken { hoezo verslaafd aan bakken hihi} maar ik laat het je weten
bedankt!!!!
hoi
ik heb je recept net geprobeerd, ze zijn net de oven uit.
15 cupcake's en een harten sileconenvorm van 15 cm heb ik eruit gekregen, best veel dus, maar ik moet zeggen de beslag was zo perfect en zo makkelijk te maken. heel romig!!!
als ze afgekoelt zijn gaan we natuurlijk vanavond proeven.
staks maak ik voor het eerst een glazuur en dan kijken we of ze ook nog lekker smaken.
maar lady sharon, bedankt voor het recept,
als ze geproeft zijn krijg je nog een berichtje van me.
groetjes diana
ik heb er trouwens zelfgemaakte aardbeien jam door gedaan, de aarbeien bij de turkse winkel waten in de aanbieding 1 kilo voor 2 euro, dus ik dacht we gaan eens lekker jam maken.
het was wel even uitpluizen van de dl, ben gewend aan grammen maar via internet ben ik er uit gekomen.
je zegt trouwend 180 graden
wij hebben een elek, oven maar kan ook met hete lucht, wat doe jij eigenlijk.
ik heb het op de gok gedaan maar ze zijn mooi geworden
groetjes diana
nou hier weer even een berichtje, maar ik moet zeggen ik heb van mijn leven nog nooit maar dan ook nog nooit zulke luchtige cakjes gegeten zeg, echt een top recept.
ik heb hem gauw opgeschreven
groetjes diana
nou hier weer even een berichtje, maar ik moet zeggen ik heb van mijn leven nog nooit maar dan ook nog nooit zulke luchtige cakjes gegeten zeg, echt een top recept.
ik heb hem gauw opgeschreven
groetjes diana
Denk dat ik ze gauw ook weer een keer ga maken;) Krijg er weer helemaal zin in. Als je onverwachts bezoek krijgt is het ook gauw fff een beslag maken, in de oven, en je hebt verse muffins in no time:D
Ja nu ga ik het ook proberen hoor het water loopt me in de mond als ik hier mee zit te lezen...hahaha......en die dl (misschien een beetje dom als ik dit vraag) maar kun je dat ook in gewicht afmeten????????? Zoals bij de suiker en de meel bijvoorbeeld!
nee nee dom niet haha, ik begreep er ook niets van
ik heb ook geen maatbeker met dl erin maar ik heb het omgerekend in liters zeg maar
dus 2 dl suiker is dus 0.2 liter
3dl meel is 0.3 liter
en 1 dus gewoon 0.1 lter
mijn man was zo slim om het op te zoeken via internet anders had ik nu nog gevogeld hahaha
succes het is echt de moeite waard
groetjes diana
Oke bedankt dus niet naar grammen omrekenen maar precies zoals je beschreven hebt....hopelijk lukt het me ik ben namelijk niet zo goed in dat soort dingen (erg eh haha)
ik ook niet hoor meid, succes!!!!
groetjes dian
ik ga ze vanmiddag maken had jammer genoeg gisteren geen tijd meer. ga nu eerst pinda koekjes maken en daarna de muffins. heb er al veel zin in omdat ik de reacties heb gelezen!!!!!!
Hier zijn de meeste recepten in dl of ml. Ben er zo aan gewend dat ik dat het makkelijkste vind. Heb wel een weegschaal maar gebruik die maar zelden hehe.
hoi hoe veel moet ik het eigenlijk de cake vorm vullen ik krijg het niet precies op het rand het gaat er helemaal overheen en dat wil ik graag niet kan iemand raad geven
nee nee dom niet haha, ik begreep er ook niets van
ik heb ook geen maatbeker met dl erin maar ik heb het omgerekend in liters zeg maar
dus 2 dl suiker is dus 0.2 liter
3dl meel is 0.3 liter
en 1 dus gewoon 0.1 ltermijn man was zo slim om het op te zoeken via internet anders had ik nu nog gevogeld hahaha
succes het is echt de moeite waard
groetjes diana
dit is wel een heel oud topic, maar jullie zijn nog steeds vaak online dus daarom effe een vraagje.
Meet je dat gewoon in een maatbeker af dan? Dat is wel heel simpel!
Ja, gewoon in een maatbeker afmeten.
Lady_sharon; ik heb jouw recept van muffins vandaag uitgeprobeerd en echt: ze zijn heerlijk; superluchtig!
Bedankt voor het recept.
Ik heb uit dit recept trouwens 16 stuks gekregen.
Even op passen.
Op veel maatbekers staan ook schaalverdelingen voor bloem en rijst maar in het recept worden dl in vloeistof hoeveelheid gebruikt,
vooral als men het recept wil vermenigvuldigen voor veel cup cakes komt men anders in de problemen.
Veel bak plezier
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cup Cake of Muffin recept