1

Onderwerp: Een paar vraagjes

Hallo allemaal,
Had een paar vraagjes, heb de zoekfunctie al gebruikt, maar werd er niet veel wijzer uit... Ik had een paar vraagjes met betrekking tot versieren en houdbaarheid van icing.
- Klopt het dat je botercreme van de webshop op fondant kunt gebruiken? Ik qwil graag een taart maken en wil deze eens een keer decoreren met botercreme, kan dit of moet ik hiervoor icing gebruiken?
- Waarmee versier je koekjes? Heb al gelezen dat het met fondant kan, maar kan dit ook bijv. met poedersuikerg;azuur?
- Ik heb nog 2 dichte potten witte icing van Wilton staan, nu keek ik op de sticker met de houdbaarheidsdatum, daar stond op, 30 jun ( onder elkaar ) 2008, betekend dit dat ie tot juni houdbaar is? De 2 potten zijn al die tijd dicht geweest.
Nou dat waren weer een paar vraagjes, alvast bedankt,
Josien

Groetjes,
Josien

2

Re: Een paar vraagjes

Botercr

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

Gewone botercreme (dus van het recept 1:1 boter en poedersuiker) kan je prima gebruiken op fondant.

Ehhh, even een vraagje, wat is dan poedersuikerglazuur? Want Royal Icing wordt ook gewoon van poedersuiker en water gemaakt met eiwit als verstevigende factor.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

Hey allemaal,
Bedankt voor de antwoorden. Sit Kneighf, smeer je dan gewoon de icing dan op het koekje en dan versieren? Met bijv. een kleutje erdoor?
Naara, peodersuikerglazuur is poedersuiker met geloof water en beetje citroen en dan een kleurtje erdoor, en dat doe je dan op je koekje of cakeje, het is best wel vloeibaar maar wordt naarmate de tijd verstrijkt steeds harder en harder tot het droog is zeg maar.
In ieder geval, bedankt voor de tips, ik ga lekker proberen...
Groetjes,
Josien

Groetjes,
Josien

Nog een vraagje, ik ben een beetje aan het rondkijken naar hoe die koekjes zijn gemaakt, is dit van self made icing? En kan het dan ook met de decoratie icing van Wilton, de kant en klare, of moet ik zelf icing maken ( en dus wachten tot de volgende bestelling ?)
Groetjes,
Josien

Groetjes,
Josien

6

Dat verschilt denk ik, er zijn verschillende manieren voor het maken van icing, met of zonder mix, met vers eiwit of gedroogd eiwitpoeder, enz. Persoonlijke voorkeur dus ;)
In de Howto's-rubriek hier links is een handige howto te vinden voor het versieren van koekjes met icing: Klik

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

liefbloempje schreef:

En kan het dan ook met de decoratie icing van Wilton, de kant en klare, of moet ik zelf icing maken ( en dus wachten tot de volgende bestelling ?)

Het ligt eraan of je wil dat het icinglaagje uithardt, want dat doet de kant en klare Decorating Icing van Wilton niet. Lekker zal het wel zijn hoor, dus als het uitharden je niet zo uitmaakt kan je meteen aan de slag ;)

Hoi Sir Kneighf,
Bedankt voor de tips, de How to lukt helaas niet bij mij, hij opent hem niet. Maar ben al wel iets wijzer geworden door veel te lezen. De koekjes diem ik ga maken doe ik of met fondant of met poedersukerglazuur, ik kan helaas zelf niet de royal icinjg maken. Maar dat komt nog wel, in ieder geval bedankt voor me het een beetje wijzer maken!
Groetjes,
Josien

Groetjes,
Josien