26

Re: Even lijstjes vergelijken

Hoe hoog is jouw bakblik eigenlijk? Het bakblik waar ik het over had is 7,5 cm hoog, maar ik plak er altijd nog een hogere rand bakpapier in.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

27

M'n springvormen zijn 6,5 cm hoog.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

28

Naara:

Volgens mij kun je je eigen gemaakte kapsels toch niet vergelijken met die gemaakt met de mix hoor! Als ik hoor hoe hoog de kapsels worden met mix dan haal ik dat bij lange na niet met mijn recept. Volgens mij worden kapsels met mix toch wat luchtiger en dus hoger (er zit natuurlijk ook allerlei rijsmiddelen in de mix die ik (en jij ook niet??) niet gebruiken, dat zal toch schelen!)

Ik snap trouwens niet zo goed dat iedereen zo trots is op zijn geweldig hoge kapsels... het gaat toch om de structuur en de smaak??? En zo hoog hoeven ze voor mij ook niet te worden, met twee lagen vulling erin en bekleding erop vind ik het al gauw best!

Trouwens qua kosten van het kapsel maak ik me ook niet zo druk hoor, ik kom voor een 4 ei-kapsel nog niet boven de 75 eurocent, en dat is natuurlijk peanuts vergeleken met de marsepein die je gebruikt....

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

29

Je hebt helemaal gelijk lilo!
De reden waarom ik ben gaan narekenen is omdat mijn blikken naar mijn idee nog wel iets voller zouden kunnen. En aan de daadwerkelijke inhoud te zien en de lijst die ik had klopt dat dus ook wel.
De smaak van m'n kapsels is heerlijk, er kunnen 2 lagen vulling in en heb nog geen klachten/opmerkingen gehad. Maar wil gewoon die laatste lege halve cm van mijn bakblik ook eens opvullen. ;)

30

Na er een nachtje over te hebben geslapen.. (taarten kunnen je wel bezig houden he, 's nachts...:))
Je bent met je nieuwe lijstje gelijk 2 eieren omhoog gegaan.. in je 24, 26 en 28 cm bakblik..
Misschien toch maar 1 proberen?

31

Naara; Ja joh dat snap ik wel. Maar veel meer dan een extra hoeveelheid beslag maken, kun je daar ook niet aan doen!

Ik zou zelf inderdaad ook eens een lijstje moeten gaan maken, want het is nou elke keer natte vingerwerk... Ook met hoeveelheden botrecreme en marsepein... pffff... ik moet elke keer weer na gaan denken!

Trouwens: ik weet niet wat voor maat eitjes je gebruikt, maar als het maar om een halve cm extra gaat in een klein bakblik zou je ook nog kunnen proberen een maat grotere eitjes te pakken. Wel even opletten dat je kapsel dan niet raar wordt aan de zijkanten... dat heb ik bv als ik large eieren neem in plaats van de small die ik normaal neem (daar is mijn recept ook op gebaseerd). Dan heb ik dus geen strakke rechte zijkanten maar een beetje hobbelig/rimpelig en dan zit je weer met je nette bekleding als je geen dikke laag bcr wil smeren...

Ach zo blijf je nadenken!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

32

Nou, als ik jou was zou ik gewoon het gebruik van een eigen biscuitrecept compenseren door een extra eitje toe te voegen ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

33 Laatst bewerkt door Naära (28-03-2008 13:46)

Danielle1985 schreef:

Na er een nachtje over te hebben geslapen.. (taarten kunnen je wel bezig houden he, 's nachts...:))
Je bent met je nieuwe lijstje gelijk 2 eieren omhoog gegaan.. in je 24, 26 en 28 cm bakblik..
Misschien toch maar 1 proberen?

Dat was het plan ook al. De tweede lijst is puur gebaseerd op de formule 1 ei per halve liter, blijkbaar gaat dat toch niet helemaal op.

Heb net een 20 cm kapseltje gemaakt met 4 eieren i.p.v. 3. Hij kwam nu mooi hoog. Ietsje boven de rand maar niet overstroomt. Hij is nu 7 cm hoog i.p.v. 5. Ik ben tevreden! :)

34

Hartstikke goed! :thumb: Hoop dat het met je andere springvormen net zo goed gaat lukken als met je 20 cm! :D