1

Onderwerp: Eerste taart help...

Hallo,

Ik ga voor mijn zoontjes 1e verjaardag een poging wagen zelf een taart te maken...

Nu kom ik alleen ff ergens niet uit, maarre voor het maken van basisbiscuit staat suiker...is dit gewone suiker of basterdsuiker???

Ook zie ik dat staan bij de banketbakkersroom; ik neem aan dat daar witte basterdsuiker in gaat??? of wel gewone suiker???

ahhh ik ben nog niet eens begonnen en loop nu al vast hahahahaha!

2

Re: Eerste taart help...

Kijk wat gezellig weer een bakster er bij!
Wat betreft het biscuit dan gebruik je gewone suiker.
En de banketbakkersroom weet ik zelf niet. maar meestal als er suiker bij staat in het recept wordt er vaak gewone suiker mee bedoelt.
Succes met het bakken!

3

Als het de eerste keer is dat je gaat beginnen, zou ik lekker banketbakkerroom van dr. Oetker of Baukje nemen :Y (tenzij je natuurlijk erg graag zelf maakt ;))

Succes!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

succes meid!

en inderdaad van die kant en klare banketbakkersroom is echt ook heel lekker :)

verder doe ik altijd gewone suiker tenzij er explisiet bijstaat dat het basterd moet zijn, maar in mijn recept voor biscuit staat ook nog extra duidelijk: tafelsuiker

succes :)

5

Zoals evamaria al zegt zou ik inderdaad standaard kristalsuiker gebruiken tenzij dit in het recept anders aangegeven wordt.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Owkee dank jullie wel...
mijn biscuitje staat nu in de oven; ben benieuwd!

Iemand toevallig nog tips voor het bekleden straks met fondant...

ik heb wit fondant gekocht en kleurstof; neem aan gewoon heel goed kneden en uitrollen steeds zodat de kleur zich goed mengt of gaat dat anders? tips zijn welkom!
Kan ik dit het beste in folie bewaren nadat ik kleur heb toegevoegd en dan in de koelkast ofzo...(tot ik het ga gebruiken ) of buiten de koelkast?

andere tip allemaal welkom hihi

7

ennuh als er iemand tips heeft over het doorzagen van de taart zijn die ook welkom; las hier en daar wat over invriezen; moet ik hem dan als ik hem uit de vriezer haal meteen doorsnijden?

8

Hoi Nicole,

Welkom bij de club. Je kunt nu alvast je fondant kleuren. Het voordeel daarvan is dat de kleur nog wat intenser wordt als je hem een nachtje laat liggen... De manier die je beschrijft, kun je inderdaad toepassen om je fondant te kleuren. Gewoon kneden kan ook. Daarna in folie en dan in een luchtdicht blik of plastic bak. In de koelkast hoeft niet hoor, beter zelfs van niet want dan kan er condens op komen. En van water smelt je fondant...

Tips over het doorzagen: heb je een taartzaag? Zo nee, dan is het handig rondom de hoogte die je wilt even te markeren met een klein sneetje en daarna met je mes snijden. de taartzaag stel je op de gewenste hoogte in en trek je door de kapsel heen. Eerst ongeveer een half uurtje laten ontdooien, anders krijg je je mes niet door je kapsel :D

Succes!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Met mes door snijden is het wel handig dat je een draaiplateau heb. Want dan hou jij je mes stil en draai je het plateau. Zo snij ik mijn kapsels door want ik kan helaas niet overweg met mijn taartenzaag

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.