1

Onderwerp: kleurstof

hoi allemaal,
Ik wil binnenkort een mooie billentaart voor mn vriend maken:)
weten jullie welke kleur het beste is voor een mooie huidskleur?
ik hoop dat iemand me kan helpen;)

2 Laatst bewerkt door kwebbeltje (18-03-2008 18:04)

Re: kleurstof

als je naar mijn boobs kijkt, die hier nu in het topic onder jouw topic staat :)
en je vind die kleur goed? dat is witte fondant met een klein beetje copper (light skin tone) van wilton. echt maar een coctailprikkertje gebruiken voor de kleurstof over te brengen, want hij ziet er in het begin ontzettend oranje uit, naarmate je meer kneedt en de kleur vermengd komt er een huisdkleur naar boven. liever eerst iets te weinig dan teveel, want dat is zonde.
succes enne... wij willen hier wel foto's zien natuurlijk ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

voor huidskleur gebruik ik creamy peach van wilton

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

4

ik gebruik een tipje roze en wat cacaopoeder. Kreeg de tip eens hier en moet zeggen dat dat wel bevalt.

Groetjes Fatima

5

Creamy peach hier... is heel erg mooie huidskleur!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Ik heb je topic even op de juiste plek neer gezet. Zo krijg je meer antwoorden op je vraag. Het show-off gedeelte is voor de resultaten ;)

7

oke heel erg bedankt!! ik zal eens wat experimenteren met copper en creamy peach dan, kijken welke mooier is..

8

hoe krijg ik mooie rode marsepein groetjes marian

9

Nicky19 schreef:

oke heel erg bedankt!! ik zal eens wat experimenteren met copper en creamy peach dan, kijken welke mooier is..

ik gebruik ook copper van Wilton. In de jaarboeken is dat de kleur die ze aanbevelen. Maar best is altijd alles zelf proberen;)

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

10

sammie211 schreef:

hoe krijg ik mooie rode marsepein groetjes marian

Ik meng veel rood (red red van Wilton) met een klein beetje orange en krijg dan de kleur rood die je bij mijn tulpen kan zien http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2124877827
Voor iets donkere rood kan je ietsje pietsje zwart bij doen. Eerst ziet het er niet zo goed uit maar als het wat langer staat trekt de kleur bij. Heb ook gehoord dat de rood (non taste) van Wilton goed is en een mooie kleur geeft.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

11

Hoi hoi,

Steeds als ik met kleurstoffen werk, vraag ik mij af van hoe schadelijk is het eigenlijk voor de gezondheid. Sommige kinderen worden hyper actief van kleurstoffen. Of zijn zijn deze kleurstoffen anders?