Onderwerp: Help Me Aardbeien Mousse Is Denk Ik Mislukt
heb die aarbeien mousse gemaakt maar nu zitten er allemaal klonten gelatine in wat moet ik nu doen pureren maar weer????
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help Me Aardbeien Mousse Is Denk Ik Mislukt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
heb die aarbeien mousse gemaakt maar nu zitten er allemaal klonten gelatine in wat moet ik nu doen pureren maar weer????
Nee niet pureren, ik zou het proberen te zeven zodat de klonten er iig uit zijn!
ja dan probeer ik dat wel
Had je de gelatine in een klein beetje water opgelost???
ja heb het eerst in koud water gelegt daar 5 min dan uitgeknepen en in een pannetje gedaan en dan geroert tot het gesmolte was. zo stond het op de verpakking. daarna heb ik het er meteen bij gedaan en geroert.
maar naderhand had ik allemaal stukken gelatine erin zitten
Ha, gelukkig nog iemand waar het niet lukt. Ik had precies hetzelfde en alles dus door de zeef gegooid. Ging toen pas goed de gebruiksaanwijzing lezen. Ook na het verwarmen lukte het nog niet (vast weer te lang laten afkoelen??) Al met al heb ik het wel 3 keer staan zeven. De smaak bleef prima het was alleen veel te slap. Mijn oplossing: een bekertje slagroom goed stijf kloppen en hier de mousse doorheen kloppen. Niet helemaal zoals het moet maar ik hoefde het niet weg te gooien en het smaakte prima (Ja wat wil je met al die extra slagroom).
gr Ellen
Heb je wel een beetje vloeistof in het pannetje gedaan?
Want de gelatine moet opgelost worden in een warme vloeistof, anders kan je inderdaad klontjes krijgen.
Dan eerst een klein beetje opgeloste gelatine bij je koude mengsel doen, beetje voor beetje erbij niet ik 1 klap, daar kan het ook van komen, dan wordt het in ene heel koud zodat hij meteen gaat binden.
Volgens mij kan je het wel pureren hoor, kan je altijd proberen, het is toch al mislukt, toch?
veel succes!
ooooh jaa roosje dat kan ook nou ik heb net zoals ellen gezegt staan te zeven{ velukkig maar 1 keer} en daarna een nacht in de koelkast laten staan toen was hij denk ik wel goed. ik weet niet of hij net zoo moet zijn als chocolade mousse zeg maar zooo stevig hier was hij wat vloeibaarder maar wel heerlijk {alleen me vriend vond hem niet zoo}
hij ligt nu in de vriezer kijken hoe hij daar uit komt volgende week
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Help Me Aardbeien Mousse Is Denk Ik Mislukt