1

Onderwerp: hoe lang ...

...kan ik op voorhand een taart invriezen. Ik heb er net

2

Re: hoe lang ...

ik geloof dat je het bovenste stukje van bruidstaarten toch ook na 1 jaar invriezen kan opeten? of zie ik dat verkeerd?
alleen als jij het al een keertje hebt ingevroren mag het denk ik niet nog een keertje?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

Het hangt eigenlijk van verschillende factoren af en de

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Alles te maken met wat er in zit. Marsepein taart met creme is niet langer houdbaar dan 1 maand in de vriezer maar ken mensen die het na een jaar er nog weer uithaalden en opaten (moet daar zelf niet aan denken) Chocolade taart en appeltaart zonder creme zijn langer houdbaar in de vriezer. Richfruit cake (orginele bruidstaart) is een jaar houdbaar buiten de vriezer en daar komt traditie vandaan met top van bruidstaart op te eten bij geboorte van eerste kindje of jaar na bruiloft.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

5

nu begin ik toch wat bang te krijgen :S De little ponytaart moet dus 2 maand in de vriezer zitten ...au ...is wel gewoon gevuld met cr

6

2 en een halve maand lijkt mij ook lang, ik denk zelf max een maand.
Die bruidstaart traditie werd ons vorig jaar pas verteld toen we de bovenste taart ook al hadden aangesneden. whaah, maar moet er idd niet aan denken om die na een jaar in de vriezer alsnog op te eten...
is er geen voedseldeskundige in ons midden die ons meer hierover kan vertellen?

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

7

Heb net gekeken op de site van Carnaby diepvriesgebak en daar staat als houdbaarheid voor een slagroomtaart in de diepvries TWAALF maanden!

Ik zou er dus maar niet wakker van liggen! Wel zorgen dat je diepvries goed vriest en hij niet 10x per dag open gaat!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Hoi hoi

Ben nog wel niet zo'n ervaren bakster, maar volgens mij hangt het ook af van de temp in je vriezer, is die onder de -20, kun je het gerust een hele poos bewaren, en het ligt er natuurlijk ook aan waar je het instopt. Plastic of niet goed sluitende dozen dan krijg je toch ijsvorming op je produkt. En wij hebben inderdaad toen we 1 jaar getrouwd waren de bovenste bruidstaart uitde vriezer gehaald,e en die smaakte net zo als toen hoor.
Mij hebben ze altijd geleerd dat je het produkt als het ware stopzet door het onder -20 te brengen. Zo kun je ook een produkt wat nog 1 dag goed is invroezen minst je het op de dag van ontdooien ook daadwerkelijk gebruikt.

Groetjes Sandra

9

Wij hebben wel het topje van onze bruidstaart ingevroren en na een jaar opgegeten. Smaakte nog prima. Zag op de website van het voedingscentrum dat je slagroomtaart volgens de bewaarwijzer 1 maand in de vriezer kan bewaren en appelgebak en vlaaien 3 maanden. Maar goed denk ook dat het ligt aan hoe je het invriest en de temperatuur. Het is denk een kwestie van ervaring.

Ok van mijn stukje wordt je ook niet wijzer, spreek mezelf een beetje tegen ;)

Groetjes Cassidy