1

Onderwerp: Roesjes maken

Hallo allemaal,

Ik heb mijzelf nog niet eens voorgesteld en ik heb nu al een vraag..... *)

Ik wil graag een rozet op een taart maken, maar ik weet niet hoe je die roesjes maakt. Heeft iemand hier een tip/uitleg voor???

Alvast bedankt!!

Heel veel liefs,
Chantie

Kom je ook op de eerst volgende Hippetaartenclub??? Kijk voor meer info op www.hippetaarten.nl

2

Re: Roesjes maken

Een strookje fondant (heel dun uitgerold) uitsnijden recht of eventueel dmv twee ronde uitstekers en dan met een cocktailprikertje eroverheen rollen (met de punt) niet te voorzichtig.
Je zult dan zien (even oefenen) dat het randje mooi gaat schulpen.

Is dat wat je bedoelde ?

3

ja hihihi ik wilde toevallig hetzelfde vragen. alleen nou vraag ik me eigen af moet dat met fondant waar tylose in zit want word het dan niet te slap zodat het omvalt???

4

Ja, er moet wel tylose in je fondant (250 gram fondant + 1 theelepel tylose).

5

Kan, maar hoeft niet.
Als je PettinIce gebruikt dan droogt het op en wordt het wel stevig genoeg maar als je het met marsepein of Ballina of zo doet is een klein beetje tylose misschien wel goed

6

Nnicole1234 dank je voor je snelle reactie!!
Het klinkt heel makkelijk, ik ga het zo gelijk even proberen of het echt zo makkelijk is....

Kom je ook op de eerst volgende Hippetaartenclub??? Kijk voor meer info op www.hippetaarten.nl

7

Nou dat is ook sterk.... Ik was net nog even wat aan het surfen, kom ik deze site tegen; http://www.geocities.com/qccakeclub/clu … os_09.html

8

Hahahaha...nou zo moet het dus :lol: :lol: