1

Onderwerp: wiskeyvulling

Heeft iemand een idee wat er het beste bij botercreme met wiskey past?
Mijn vader is een echte wiskey drinker maar houd niet van fruit/jam vulling in taarten, dat is wat wendy had gedaan zag ik.

Weet nu niet goed wat ik erbij zal doen, en of ik een gewoon biscuit zal bakken of een chocolade. Hoop dat jullie misschien een ideetje hebben

groetjes babette

groetjes babette

2

Re: wiskeyvulling

chocolade, sinasappel, en whiskey! Dat zou ik doen!

Ik zou idd ook gaan voor een chocolade taart, evt voor de chocolade stoutbier taart, (voor het eerst gemaakt afgelopen week, maar ga ik zeker vaker doen) met wiskey-botercreme vulling en ipv kersen dan evt bokkepootjes vulling.

4

Of een gewoon biscuit bakken en dan vullen met whisky-botercreme en chocolade-ganache (met evt. een scheutje sinaasappellikeur erdoor)

5

Nou, mijn man is ook een echte whisky drinker, lust geen bier. Maar die chocolade stouttaart van Wendy vond hij heerlijk. Ook met de whisky creme en kersenjam.

Vaak gaat het om de combinatie van smaken, wat het zo lekker maakt.
(zo lust een kennis van mij geen bebogeen, maar in een taart vindt ze het heerlijk!!!)

Jessica

6 Laatst bewerkt door merlette (26-03-2008 20:25)

Ik had laatst een chocolade biscuit gebakken en die 3x gevuld en afgesmeerd met een whiskeycreme en die was zalig. Dus je hoeft er verder niets tussen te doen. Hij was bekleed met chocolade fondant van Regalice.