1

Onderwerp: Dunne zwarte randjes...waarmee gemaakt ?

Hi dames,

ff een vraagje...ik heb vandaag mijn eerste taarten gemaakt (zie mijn album).

Ik vind het persoonlijk het mooiste, als je er zwarte lijntjes/randjes in kan maken. Dat heb ik nu gedaan met uitgerolde fondant welke ik in smalle randjes heb uitgesneden, maar....ik vind ze nog veel te breed.

Ik zie heel veel mooie taarten in de albums van jullie staan, en nu vroeg ik me af...waarmee maken jullie die zwarte randjes ? Kan je ze er mss beter op "spuiten" ...zo ja hoe en waarmee ?

Offe...bestaan er soms "zwarte stiften"-achtig-iets wat natuurlijk eetbaar is ?

Greetz,

Marianne

2

Re: Dunne zwarte randjes...waarmee gemaakt ?

Een knoflookpers doet wonderen! ;) Er bestaan ook zogenaamde "sugarcraft guns" ( http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1087 ) waarmee je sliertjes kunt maken... die is alleen wel wat duurder! :)

3

Wat ook werkt is een heel dun rolletje maken mbv een smoother!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Het is ook wel mogelijk om heeeele dunne sliertjes met je handen te rollen als je geen knoflookpers of kleipistool/sugar gun of smoother hebt....En voor stipjes en zo kun je inderdaad food pens kopen, stiften met voedselveilige kleurstof (zie bijvoorbeeld hier in de webshop).

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

O, trouwens, met een pastamachine (de 'spaghettifunctie') werkt het ook! ;)

6

Hoi dames,

thx voor jullie reacties...die sugergune lijkt me wel wat..maar wel wat aan de prijzige kant...mmmmmm over 2 md jarig...ik denk dat ik dit jaar maar eens wat bakspulletjes ga vragen haha !

Greetz,

Marianne

7

citroen schreef:

Hoi dames,

thx voor jullie reacties...die sugergune lijkt me wel wat..maar wel wat aan de prijzige kant...mmmmmm over 2 md jarig...ik denk dat ik dit jaar maar eens wat bakspulletjes ga vragen haha !

Greetz,

Marianne

hihihi, en dat gaat dan vervolgens nooit meer over, iedere verjaardag of feestdag weten wij wel wat we hebben willen hoor. ;) :D
Ik gebruik ook de shaper, is super hoor, zijn gelsd meer dan waard. (hihi, ik heb er lekker 3. ;) :D )
Maar dan nog rol ik de dunste daarvan nog wel eens dunner uit hoor.