1

Onderwerp: twijfel

tussen bakrand en bakvorm.
Ik neem aan dat wanneer je een bakrand hebt dat je bakplaat echt recht moet wezen?
In die van mij zit namelijk een klein knikje en ikben bang dat wanneer ik een rand koop dat het beslag er dus onderuit komt.

wie weet dit?

2

Re: twijfel

ja, bij een rand moet je die echt wel plat kunnen zetten. Dat hangt er nu vanaf hoe groot dat 'knikje' is.. Foto maken?

3

Ik gebruik altijd een bakrand en ik ben er weg van.
ik heb bij de ikea een pizzaplaat gekocht en daar zet ik hem op. Er loopt wel iets beslag onderuit maar dat is op zich te verwaarlozen.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Ik heb ook een bakplaat met een knikje en die kun je dus maar beter niet gebruiken voor de bakrand :nooo: Maar ik ga dus binnenkort ook zo'n klein bakplaatje voor koekjes en zo kopen, dan kan hij gewoon daarop en dan op mijn rooster. Ik weet niet meer van wie de tip was, maar het is heel handig om zo'n bakmatje tussen de rand en het bakblik te leggen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

hmmm nu weet ik het dus niet meer :)
vind zo'n ring wel handig ipv 10 bakblikken namelijk

6

Sja, de meningen zijn nogal verdeeld over de bakring....Zoals ik net las gebruikt Petra hem heel veel. Ik vind hem meer handig om erbij te hebben. Ik vind het lastig om exact een bepaalde maat te krijgen, het is toch altijd een beetje worstelen om m goed af te stellen. En de klemmetjes geven kleine deukjes aan de zijkanten. Een springvorm vind ik toch makkelijker. Waar ik de bakrand wel voor gebruik is voor grote kapsels, mijn bakring kan 30 cm aan en zo'n grote springvorm heb ik niet....

De bakring is natuurlijk wel goedkoper dan 10 bakvormen....Maar als je denkt dat je daar geen kastruimte voor hebt: ik heb er 8, vari

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

ik kan idd eens rondvragen hier in de buurt of iemand er 1 heeft.
tot nu toe gebruik ik springvormen en 1 kleine wilton.
maar m'n springvormen gaan allemaal krom :(
dus iedere keer kan ik nieuwe kopen.
Nu heb ik vanavond wel een site gevonden met goedkopere bakvormen dan wilton (voor een beginner vind ik die best wel duur namelijk) en misschien dat ik er daar zomaar eens 1 bestel om te kijken of dat wat is want om nu om de paar weken nieuwe springvormen te kopen :nooo

en idd de bakvormen passen in elkaar dus dat is wel weer waar.
Dank jullie wel