1

Onderwerp: Corset maken, hoe?

5 april a.s. heb we een groot feest van mijn neef die 50 wordt, hij wil geen cadeaus maar een bijdrage voor Warchild. Prima natuurlijk, maar ik wil niet helemaal met lege handen komen :). Naar aanleiding van zijn uitnodiging leek het me wel leuk om een corset (met inhoud maar wel netjes :D) te maken, maar ik weet helemaal niet hoe dat moet.

Ik ben van plan om een hartvorm als basis te gebruiken en dan 2 kleine Ikea vormen als borsten. Tot zover gaat het allemaal nog wel lukken, maar dan...

Hoe bekleed je zoiets? Eerst vleeskleurig over het hele gebeuren en dan het corset of eerst half vleeskleurig en dan het corset overlappend?

Hoe meet je dat corset mooi uit? Snij je eerst een beetje de vorm er in (althans aan de bovenkant) en dan er over? Anders heb je - lijkt me - al snel een beetje rommelige bovenkant? De bovenkant moet tenslotte een beetje rond meelopen en niet een soort rechte of golvende lap zijn.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik nou eigenlijk wil weten :D.

Wie heeft er tips? Tips voor een lekkere vulling die buiten de koeling kan zijn trouwens ook welkom!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Corset maken, hoe?

Met het corset wat ik heb gemaakt heb ik tot halverwege de boobs huidskleurig fondant gedaan en daarna de lap voor het corset. Eerst begonnen tussen de boobs zodat daar de cups mooi rond van werden en daarna bekleed, maar wel er voorgezorgd dat de lap niet vast plakte aan het huidskleurige.
En daarna het restant weggesneden.
Bovenop de cups zag je helaas nog wel het randje van het fondant er onder maar dat heb ik zorgvuldig weggewerd met het sierrandje van de cup.

Hopelijk kan je het een beetje volgen, is lastig met woorden uit te leggen ipv voor te doen. Hopelijk kan de rest je beter helpen :).

Life is uncertain... do the wud first! ;)

3

Debbie Brown heeft toch zo'n corsettaart gemaakt? Kijk eens op haar site bij de boeken. Met een plaatje erbij lukt het vaak wel.

4 Laatst bewerkt door patje06 (26-03-2008 13:16)

hier heb je de taart van debbie brown
http://www.debbiebrownscakes.co.uk/Xtra … ue_jpg.htm