Onderwerp: Corset maken, hoe?
5 april a.s. heb we een groot feest van mijn neef die 50 wordt, hij wil geen cadeaus maar een bijdrage voor Warchild. Prima natuurlijk, maar ik wil niet helemaal met lege handen komen . Naar aanleiding van zijn uitnodiging leek het me wel leuk om een corset (met inhoud maar wel netjes ) te maken, maar ik weet helemaal niet hoe dat moet.
Ik ben van plan om een hartvorm als basis te gebruiken en dan 2 kleine Ikea vormen als borsten. Tot zover gaat het allemaal nog wel lukken, maar dan...
Hoe bekleed je zoiets? Eerst vleeskleurig over het hele gebeuren en dan het corset of eerst half vleeskleurig en dan het corset overlappend?
Hoe meet je dat corset mooi uit? Snij je eerst een beetje de vorm er in (althans aan de bovenkant) en dan er over? Anders heb je - lijkt me - al snel een beetje rommelige bovenkant? De bovenkant moet tenslotte een beetje rond meelopen en niet een soort rechte of golvende lap zijn.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik nou eigenlijk wil weten .
Wie heeft er tips? Tips voor een lekkere vulling die buiten de koeling kan zijn trouwens ook welkom!