1

Onderwerp: wat is runout (icing)?

daar hadden ze het over bij iemand met een vraag over letters rechtop zetten

maar toen melde iemand dat je dat ook kon gebruiken bij tekenplaatjes
ik had de vraag al gestelt daar, maar dacht mischien beter apart zetten

wat kan je al doen met runout, en zijn er daat how to's van op een tekenplaatje, en wat het eindresultaat daarvan is?

2 Laatst bewerkt door karentje (24-03-2008 09:02)

Re: wat is runout (icing)?

http://www.cakecentral.com/cake-photo-1199860.html
Hetzelfde effect als puzzelen.
http://www.cakecentral.com/modules.php? … pid=507053
Hier staan ze rechtop.
Uitleg , zie ander topic .

3

Runout met icing is ongeveer wat je ook op koekjes doet, of met vlinders maken. Je hebt dan icing nodig wat uitvloeit en icing die iets dikker is voor de lijntjes. Je maakt met de dikkere icing de omtrek en vult dat in met de dunnere. Daar kan je dan hele plaatjes mee maken, laten opdrogen en dan zo van je bakpapier halen.
Als mijn geheugen het nu weer deed ;) kon ik vertellen wie daar ook alweer zo goed in was. Heb haar gezien op de beurs in Amersfoort, maar de naam? :S

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Volgens mij bedoel je Eugenie? (Ikkie)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Pooh schreef:

Runout met icing is ongeveer wat je ook op koekjes doet, of met vlinders maken. Je hebt dan icing nodig wat uitvloeit en icing die iets dikker is voor de lijntjes. Je maakt met de dikkere icing de omtrek en vult dat in met de dunnere. Daar kan je dan hele plaatjes mee maken, laten opdrogen en dan zo van je bakpapier halen.
Als mijn geheugen het nu weer deed ;) kon ik vertellen wie daar ook alweer zo goed in was. Heb haar gezien op de beurs in Amersfoort, maar de naam? :S

Runout icing is juist zonder de lijntjes. Ik heb eens een demo gezien van Eugenie en toen had ze een plaatje met daaroverheen een stukje bakpapier/folie(?) en dat plaatje kleurde ze zeg maar direct in met min of meer vloeibare icing. Dit werkt dus veel sneller dan dat je eerst een lijntje moet spuiten.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Heb het gevoel dat als je het zonder lijntjes doet dat de icing uitvloeit en niet mooi recht wordt.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

7

Lady_Sharon schreef:

Heb het gevoel dat als je het zonder lijntjes doet dat de icing uitvloeit en niet mooi recht wordt.

Bekijk deze dan maar eens:
http://ejtaarten.cakewalk-online.nl/images/gallerij/marsepein/icing.jpg

(deze zijn van Eugenie (ikkie op het forum) dus).

8

Marianne schreef:
Lady_Sharon schreef:

Bekijk deze dan maar eens:
http://ejtaarten.cakewalk-online.nl/ima … /icing.jpg

(deze zijn van Eugenie (ikkie op het forum) dus).

Wow die zien er idd mooi uit. Ga het ook een keer proberen

9

Gaaf!!!

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

10

ik dnek dat wanneer je de juiste dikte maar kan vinden dat het dan wel moet kunnen lukken. het zal het geheim van de juiste dikte zijn tussen de lijntjes en teveel uitvloeien. denk ik tenminste...pffffffffff knap gedaan hoor.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

11 Laatst bewerkt door Sansan (24-03-2008 14:27)

Wow Eugenie, prachtig!

Ik heb het zelf ooit op een cursus geleerd, maar dan met lijntjes (probleem op mijn website, dit plaatje staat er opeens heel klein op *zucht*):
http://www.san-san.nl/assets/images/db_images/db_DSC00838.jpg

12

hoe meer ik hierover nadenk, hoe meer mogelijkheden ik zie :-) alleen moet je wel behoorlijk wat kleurtjes klaarmaken en ook dus aadrig wat spuitzakken hebben of doe je dat dan in snoepzakken waar je dan een puntje vanaf knipt?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

13

Bij de Blokker kun je plastic wegwerpspuitzakken kopen. En wellicht hier in de webshop ook.
Snoepzakken zijn natuurlijk ook heel handig :).

14

ik gebruik wilton spuitzakke. Die liggen lekker in de hand. Heb er een stuk of 5 of 6 hehe

15

Ik gebruik cornetjes van bakpapier. Maar als je er veel wilt maken is iets groters wel erg handig.......

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

16

Ik doe ook nooit lijntjes rond mijn koekjes. Dit is vooral wegens tijdgebrek. Ik frot een spuitmondje in een snoepzak want dat werkt prettiger voor mij. Als je zoekt op de items die ik gepost heb, zal je zien dat mijn koekjes echt wel gezien mogen worden, en ik ben nog maar een beginner hoor ! De icing werkt voor mij het best als hij in een 'lintje' blijft liggen wat na een dikke 5 tellen in de rest van de icing verdwijnt. Mijn vlinders heb ik op dezelfde manier gedaan, ook zonder buitenlijntje !

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

17

Ik ga dit zeker proberen!!
Ik dacht dat het flowen heette maar runout klinkt stoerder.
Zijn er nog meer voorbeelden of beter gezegd een how to hiervan.
Groetjes,
Farrah

Groetjes

18

farrah schreef:

Ik ga dit zeker proberen!!
Ik dacht dat het flowen heette maar runout klinkt stoerder.
Zijn er nog meer voorbeelden of beter gezegd een how to hiervan.
Groetjes,
Farrah

Ik ga eens even iemand mailen.. ;)

19

Ik heb Eugenie wel eens in actie gezien en zij gebruikte hiervoor geen spuitzakken! Ze had een hele serie bakjes staan met verschillende kleurtjes. Ze deed een plaatje in een showtas en legde gewoon met een lepeltje een beetje op de goede plek. Met een cocktailprikker stuurde ze het de goede kant op, zeg maar.... Ik heb het nooit zelf geprobeerd, maar Eugenie verzekerde mij dat het echt niet moeilijk was.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

20

Het kan wel dat run outs zonder lijntjes is, zo staat het volgens mij ook in mijn boek. Maar ik ben daar niet zo handig in ;) Dus ik gebruik toch lijntjes, dan lijkt het nog ergens op.....

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

21

lijntjes zijn niet nodig hoor
ik wil best een how to maken
maar de dames in Rotterdam zullen een voorprong hebben.

en anders:
je bent altijd welkom

cateren is ook gebakjes maken :)

22

dat word dus op bakpapier gedaan
en gaat dat daar dan gemakkelijk van af?

23

Ikkie schreef:

lijntjes zijn niet nodig hoor
ik wil best een how to maken
maar de dames in Rotterdam zullen een voorprong hebben.

en anders:
je bent altijd welkom

hee in zoetermeer?? dat welkt mij interesse wel. vertel: wanneer, waar, wat en voor hoeveel?? ;)