1

Onderwerp: little pony's invriezen of niet

Ik heb zojuist enkele my little pony's gemaakt van fondant en marsepein. Morgen maak ik de taart. Maar deze moet pas dienen voor 9 juni dus gaat die in de vriezer. Mag ik de pony's en ander klein decoratie (zoals tapijtje,taartje,...)mee invriezen of moet ik ze buiten de vriezer bewaren (ik heb bang dat ze dan keihard zijn tegen die tijd ook al verpak ik ze goed). Het gemakkelijkst zou zijn als ik de hele handel in

2

Re: little pony's invriezen of niet

Ik zou geboetseerde decoraties niet mee invriezen. Veel te bang dat ze dan smelten als je het weer ontdooit. Bewaren in een luchtdichte doos en er pas.......... oke, zie nu dat het voor juni is. Is inderdaad een end weg...... Moet op zich wel kunnen hoor, maar zal inderdaad toch wel wat harder worden. Meestal worden de decoraties trouwens niet opgegeten hoor.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik heb marsepein rosen die een jaar oud zijn. Durf ze dan wel niet meer op te eten... maar blijven even mooi als je ze in een doos doet en donker weg zet. Neem aan dat het zelfde geld voor figuren. Ze worden keihard maar dat maakt het alleen maar beter lijkt mij. Ik laat mijn bloemen altijd drogen zodat ze keihard zijn als ik ze op de taart zet. Meesten eten toch niet de decoratie op maar alleen de taart.

Als je ze weer zacht wil hebben kan je ze ook een dag in een plastic box zetten met deksel en goed afsluiten. Dan wordt marsepein weer zacht omdat het vocht uit de lucht aantrekt zonder te gaan smelten. Dit gebeurde ook met mijn marsepein bloemen en bij mij was dat juist niet de bedoeling hehe

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

4

lady sharon ik snap je even niet
bewaren in een doos op een donkere plaats

en om zacht te worden ,in een plastic box(doos) ???

hoe bedoel je eigenlijk?