1

Onderwerp: 4 kant of rechthoekige taart in de combi oven

ik heb een vraagje. ik heb een combimagnetron waar ik tot nu toe prima mee kan bakken. hij heeft ook een vrij grote inhoud en ook a bakrooster en 1 bakplaat. nu heb ik een 4 kanten bakring besteld en deze zou ik dus op de bakplaat kunnen plaatsen. alleen draait hij dan dus niet. normaal kun je dan je gerecht halverwege omdraaien op de plaat zodat het gerecht gelijkmatiger kleurt. maar biscuitdeeg mag je niet eerder dan 2/3 van de tijd het deurtje open doen. hoe doen jullie dat?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: 4 kant of rechthoekige taart in de combi oven

niemand???

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Ik heb een combi-oven (dus zowel oven als magnetron functie) maar ik bak altijd gewoon op de hete lucht functie. Heb sinds kort ook een 4 kante verstelbare bakrand en ik draai helemaal niets om, staat gewoon op de "vaste" plaat. En dat gaat goed hoor! De ronde vormen draaien bij mij inderdaad ook gewoon rond, de vierkante dus niet. Maakt bij mij niets uit. Ik ga er van uit dat je ook een hete lucht functie hebt op je oven.
Hoop in ieder geval dat je hier wat aan hebt! Groetjes, Monique

4 Laatst bewerkt door kwebbeltje (24-03-2008 14:26)

ja super Monique dank je wel. ik wil gewoon graag ook grotere 4kanten maken en ik heb idd ook alleen hete lucht funtie maar dat ventielator zit achter in de oven. meestal moet je dus alles keren om het gelijk bruin te krijgen. maar de kleur maakt voor een taart niet uit. als de voorkant maar ook wel gaar wordt. ben blij dat er iemand reageerde over hoe je het doet, er bakken er toch veel meer met een combi oven dacht ik te lezen.
dank je wel voor je antwoord in ieder geval. ;)

Vergeet niet om er met een prikker even voorzichtig in te prikken of hij goed gaar is hoor. Ik heb laatst een grote gemaakt van 28 x 25 cm (groter kan bijna niet, omdat hij dan niet meer recht op de plaat past jammer genoeg) en die heb ik iets langer laten staan om hem goed gaar te laten worden. Maar hij was overal even gaar. Deze week maak ik weer een grote voor een Pokemon taart!
Jij in ieder geval succes met bakken en we zien het resultaat wel verschijnen he ;)

6

uiteraard, maar als het goed is komt de bakring pas morgen binnen :) ik heb er zo'n zin in, ik had ook een sugargun besteld. ik had gehoop het net voor pasen nog binnen te krijgen, dan stond ik nu in de keuken te bakken hoor!

7

Ik heb van de week ook een grote vierkanten taart gebakken, en bij mij kwam ook die vraag naar boven heb het gewoon geprobeert en het lukte. en de taart was heerlijk.
groetjes natasja