1

Onderwerp: Wat voor cakerecept???

Voor een bruidstaart heb ik een opdracht met cake.
Ik had het recept gebruikt van Nigella voor cupcakes, het was ook een soort omgedraaide cupcake (klein!), maar ze vonden het lekkerder dan de biscuit, en nu moet ik dus een goed recept hebben. Er zijn volgens mij wel honderdduizend cakerecepten maar heb geen zin om ze allemaal te testen ;)
Mijn vraag is:

Welk recept gebruik je en waarom?

Ik zoek een luchtige cake, die vrij makkelijk is (geen grote kans op mislukken) te maken, en ook nog lekker.
Wordt dat wel goed gaar in het midden trouwens?

Ik heb wel eens cake gebakken maar nooit echt 'mijn' recept gevonden. Vind dat recept van Nigella erg lekker (ook ongebakken, haha ;)), maar is die geschikt voor een grote taart???

Mijn website: Presentaart

2

Re: Wat voor cakerecept???

Ik heb wel eens hier een topic gelezen over het recept van Nigella dat gebruikt werd voor een hele cake. Zal eens zoeken voor je :)

Oh en als antwoord op je vraag: ik gebruik - foei ;) - cakemix van Frisia (niet die van de lening :+), erg lekker :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door mascha (14-11-2007 18:35)

Marianne schreef:

Oh en als antwoord op je vraag: ik gebruik - foei ;) - cakemix van Frisia (niet die van de lening :+), erg lekker :9

Frisia??? Bij welke supermarkt koop je dat dan? Daar moet ook gewoon eieren en boter bij denk ik??

Dank je dat je wilt kijken voor me :)

Mijn website: Presentaart

IK ben helemaal gevallen voor de cakemix van c1000 heeft al wat smaak van zichzelf wordt niet boterig en iedereeen vind hem altijd erg lekker.
precies het pak volgen en het mislukt nooit!

Succes,
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Ik heb van de week 2 pakken cakemix van de c1000 gebruikt om een taart van 24 cm te maken ( voor de topsy turvy), maar wat moest dat lang in de oven zeg. Smaak is wel okay, maar ik ben geen cake-liefhebber

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

de mix van de webshop, helemaal goed. Ik vind hem lekker, stevig en ook voor cupcakes (waar ie eigenlijk voor verkocht wordt) helemaal goed te doen.

De standaard cakemixen van de supermarkt vond ik tot nu toe altijd minder, weet ook niet waarom.

Oh en die cakemix van Wendy vind ik ook ontzettend lekker. Zij koopt het weer bij haar notenboer (geloof ik). Op de picknick vonden Wendy en Inge hun cake-smaakjes wel heel erg op elkaar lijken dus dat verklaart dan wel weer dat ik beide erg lekker vind.

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

7

Ik gebruik Cakemeel van Koopmans. Mislukt nooit, zelf niet als de boel gaat schiften. Geen melk erin maar een extra ei. Zelfs Isabel smult ervan (en dat zegt wat!)

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Het zou zomaar kunnen dat Wendy en ik dezelfde gebruiken aangezien ik hem bij de kaasboer koop (die ook noten heeft ;)). Ik kan ze per doos van 20 bij hem kopen en maak er altijd ook cupcakejes mee. 't Is een witte zak met een blauwe molen erop en ze lukken altijd :Y Helaas voor Nigella, maar die staat nu op de tweede plaats :+

Ow en sorry Mascha, kan het vooralsnog niet vinden; volgens mij heb ik het een keer van Lara gelezen..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

mascha schreef:

Ik heb wel eens cake gebakken maar nooit echt 'mijn' recept gevonden. Vind dat recept van Nigella erg lekker (ook ongebakken, haha ;)), maar is die geschikt voor een grote taart???

Een cupcake wordt in principe gewoon gemaakt met een cake recept........dit zorgt ervoor dat de cupcake niet te hoog wordt en een fijne structuur behoudt.

Veel mensen denken dat cupcakes en muffins hetzelfde zijn maar dat is niet waar, in muffins wordt veel minder vet gebruikt, andere temp en meer rijsmiddel zodat je een hoge 'dome' krijgt. Muffins waren dan ook van huis uit geen gebak maar een zoet ontbijt, zoiets als pancakes.

Hoewel een beetje afwijkend is Nigella's recept gewoon een medium 'pound' cake dus gewoon goed bruikbaar voor een cake, niet overmixen aub :)

I believe in Sandy Claws

10

Fijne cake mix van Koopmans is ook heel lekker en luchtig. Deze heb ik gebruikt voor de bruidstaart van mijn zusje. Bij grote hoeveelheden gewoon een langere baktijd aanhouden en het lukt altijd.

11

Carin schreef:

Ik gebruik Cakemeel van Koopmans. Mislukt nooit, zelf niet als de boel gaat schiften. Geen melk erin maar een extra ei. Zelfs Isabel smult ervan (en dat zegt wat!)

Groetjes, Carin

:9 Daar ben ik helemaal weg van en natuurlijk van Nigella der recept ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

12

Kan iemand mij een cakerecept geven waar ik GEEN mix bij nodig heb....

Geen mix te koop hier hehe

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

13 Laatst bewerkt door Maaikelove (20-03-2008 18:07)

125 gram zelfrijzend bakmeel
125 gram boter
125 gram suiker
2 eitjes
1 zakje vanillesuiker
eventueel 2 eetlepels melk erbij
Dit is het recept van Nigella Lawson, goed voor 12 cupcakejes, bakken op 180 graden

Dan heb ik nog:
200 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram zoute boter
200 gram suiker
4 eitjes
Dit is het recept van Peggy Porschen, dit heb ik nog nooit gebruikt. Bakken op 200 graden staat er in haar boek.

Hopelijk heb je hier wat aan..

14

Maaikelove schreef:

125 gram zelfrijzend bakmeel
125 gram boter
125 gram suiker
2 eitjes
1 zakje vanillesuiker
eventueel 2 eetlepels melk erbij
Dit is het recept van Nigella Lawson, goed voor 12 cupcakejes, bakken op 180 graden

Dan heb ik nog:
200 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram zoute boter
200 gram suiker
4 eitjes
Dit is het recept van Peggy Porschen, dit heb ik nog nooit gebruikt. Bakken op 200 graden staat er in haar boek.

Hopelijk heb je hier wat aan..

he bedankt...maar eeeh zelfrijzend bakmeel heb ik ook niet...kan ik bloem en poedersuiker doen???

15

Oeh.. dat weet ik niet of dat kan? Misschien eens op google zoeken naar cake recepten met bloem?

16

heb je bakpoeder ? Zelfrijzende bloem is namelijk gewone bloem die reeds vermengd is met bakpoeder. Op de verpakking staat hoeveel je bij bloem moet voegen, ik geloof dat het 20g bakpoeder op 500g bloem is. Het recept van Nigella, maar dan zonder de melk, gebruik ik al jaaaaren als mijn standaard cakerecept. Het is een klassiek 4/4 of quatrequarts recept.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

17

Hebben jullie wel bakpoeder?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

18

Ja hallo....we kregen vorige week stroom ....maar bakpoeder hebben we

MOHAHAHA

:D:D:D:D:D

19

--------------------------------------------------------------------------------

Ingredi

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

20

jolanda71 schreef:

--------------------------------------------------------------------------------

Ingredi

21

Maar nog een vraagje

is dit genoeg voor een cake in een blik van 12 cm x 28 cm??

en 1/2 zakje vanillesuiker hoe veel is dat??? in theelepels???

dit is zeker niet genoeg voor een blik van 12x 28, dan zou ik 2 of zelfs 3x dit recept doen, en bakken op 150 graden ongeveer een uur.
Een half zakje vanillesuiker is ongeveer 1 theelepel.

Berichten [ 22 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wat voor cakerecept???