1

Onderwerp: Zilver in een logo, hoe moet dat?

Ik wil een proeftaart maken met een logo erin voor een eventuele eerste opdracht.
Het logo is een blauwe ovaal met een zilveren rand. Zie foto. Ik weet niet of ik Subaru als tekst ook ga maken.

Hoe maak ik dit?
Blauwe ovale fondant is geen probleem.
Kan ik royal ising zilver maken? En het randje spuiten?
Kan ik fondant zilver maken/kopen? En dan de sterren en de rand uitsnijden?

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:B6SNYJdGNyAroM:http://gtworx.com/catalog/images/subaru_logo.jpg

Graag advies.

Alvast bedankt voor de reacties!!!

Ester

2

Re: Zilver in een logo, hoe moet dat?

HOi Ester,

Je kan fondant zilver dusten of verven met alcohol (blanke jenever of iets anders met een hoog alcohol percentage.)
RI kan ip ook maar dan alleen dusten.

3

Hoe doe ik zilver dusten? Een potje zilver poeder er met een kwast op poederen?
Hoe doe ik zilver verven? eerst de sterren maken dan dan met een kwast de jenever erover smeren met een kwastje?

Bedankt voor je snelle reactie!

4

het dusten is idd: met je kwast een beetje zilverpoeder uit het potje pakken en dan over je sterren/randje

Het verven: je lost wat zilverpoeder op in een klein beetje jenever en dan ga je gewoon verven met je kwast.

5

Merci voor de uitleg ik denk even genever halen en zilverpoeder bestellen in de shop.

Groet
Ester

6

H

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

7

Wel de zilveren delen dusten voor je het op het blauw doet, anders zit alles onder de 'stuif', verven gaat wel als het er al op zit...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

merci merci allemaal!!!

Groet
Ester

9

ha wat grappig... ik ben wel benieuwd naar hoe je taart gaat worden (en waarom Subaru) aangezien mijn vriend bij Subaru werkt en me ook wel eens had gevraagd om een keertje een voor hun te maken met het logo :D

10

Wij hebben een verzekeringskantoor aan huis. Zodra deze garage een nieuwe/tweedehands auto verkoopt sluizen ze wel eens klanten door voor de autoverzekering. Dit doen we al jaren. Ik heb al eens wafels voor ze gebakken en dat vonden ze ook erg leuk en lekker.

Na de pasen ga ik aan de slag met ze subaru taart. Even morgen bij mijn ouders genever smokkelen. Ik ben nu een aantal paas taartjes aan het maken. Een is groter geworden dan verwacht en ik vermoed dat ik te weinig chocorolfondant heb. Een heb ik ingesmeerd met ganache. De twee kleintjes ga ik aankleden met mijn restanten fondant die ik heb. Eens kijken of ik eruit kom vanavond...

Groet en iedereen een fijn paasweekend!! Met lekkere taarten

Ester

11

Je hoeft niet per s

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."